The Best Followers

28 November 2008

KenaNgaN

lepas sembahyang zohor,henpon bunyik,heheh..anak call..

::: mama,uje turun lebak sokmo sini,guane mama nok kelik amik amad g Key ell?
aku : lebat sangat ke?banjir ke umah atok?
::: lebak ma..air sunga naik doh..abih umoh 2,3 butir tenggele..
aku : awak main hujan x?kalau main hujan mama x nak balik raya nih..
::: dok pun..atok maroh kalu amad main luar..
aku : pastu,ni tadi wat ape?
::: sakni amad tengoh main huruf2 nga wawa,atis,abe,aina --(sepupu dia yang bercuti kat Kg)
aku : main huruf macam ne?mama x tau pun..
::: aloh..main teka memulo huruf tu ma..
aku : oooo..ha,dah la..abis kedit atok nanti.atok tahu x amad call mama ni?
::: tahu..amad yang soh atok dail..bye mama..royak ko ayoh deh,amad nok g jugok2 KL.
aku : iye nanti mama bgtau.bye mad.i love u...


klik..



lepas anak tepon tadi aku dok senyum sorang2..bile la anak aku ni nak betul cakap bahasa melayu.mama cikgu,anak bahasa melayu pun tonggang terbalik..rumah dia kata butir..wakakakaka...adeyai...

tingat gak aku masa aku darjah 2,3 dulu..main mainan sebutan huruf depan tu..main dalam 4 orang kan..kat depan laman umah jiran aku,masa tu mak dia tengah sapu laman.kitorg pun melepak main huruf2 ni..temanya buah..
aku,ita,emi,adik aku(umi umaeirah)..memasing hulur jari..kira huruf berenti kat jari mana..A,B,C,D,E,F,G,H,I,J,K,L,M,N...>>>N

emi : Nangka!!
ita : Nenas!!
aku :Nona!!
adik aku : N..N...N..ha..tau dah..N=Nonok

dengan tak sopan nya kitorang ketawa pecah perut...mak jiran aku ni pun datang,''sape yang ngajar adik cakap macam tu?''...sume x ngaku..dah mmg x de sape ajar dia cakap perkataan tu..makcik tu pun cakap "dah2,g balik..g mandi...dah nak maghrib.."adik aku dengan sengalnye tnya.."akak,Nonok tu ape?bukan buah ke?"sambil blu2...hahahahha..kenangan...


3 comments:

eiza in the house.. said...

alahai kecik2 dh lucah ekk..uhuhuk..

Lina Bte Zakaria said...

akak pasal ayat ni lah dapat malu smlm..hahahahhah
kakak iza pya pasal lah ni.....

TuYa said...

wakakakaka..lina,ampeh tol ko..wat pe ko tnya tah sesapa je tu...sensored word tu tau..kelabu bijik mata haku gelak ni...sowi sis..