The Best Followers

13 November 2008

SeRi MuKa TuYa...

alkisah...petang semalam,ujan2 kan..perut lapar,eri balik keja mesti nak makan kuih2..sbb dia x suka makan nasi terus..kalau petang mesti nak minum petang..teringat lak masa bulan pose aritu leh kata tetiap ari beli kuih seri muka..eri ni kalau makanan yang ade pulut dia lain macam sket nye mabuk..suka sangat2 nye..biasa la kan,orang pantai timur..aku pun tepon mak kat Mersing..hello2 minta resepi..mak kata wat dia simple je tapi kena tau sukat air..x leh banyak air atau kurang air..aku pun ikut la resepi mak bg tu..dalam nk siap tu,tah bape puluh kali aku hello2 mak..naik pening orang tua tu..finally,siap gak kuih seri muka Tuya tu..heheheheh..tapi yang x bestnya tepung yang wane ijau tu lembik sket,terlebih air kot..tpi licin gak la eN.eri makan...kira jadik la eh...


dan sebagai tanda terima kasih eri kat aku..dia belikan mee hoon sup dengan teh ais..sodap...esok bestday eri,aku niat nak buat kek coklat kukus untuk dia..saja nak try resepi adik aku bagi..tengok dia wat masa raya kat Kg aritu senang je..sedap lak tu...tunggu!!!!nnti aku update blog dan tgk hasilnye eh...hehehehe..kemaruk nak memasak je skang..ok,nanti sambung lagi ye...

1 comment:

eiza in the house.. said...

baguih la dh reti buat kuih tu..karang pos kat bp ek..hehe..almaklumla nak jd bini mithali kan...huhu