The Best Followers

01 December 2008

TiReD...

weekend yang memenatkan : adik ipar aku kan nak pindah rumah..berangannya nak dok dedekat ngan aku..yang mencipankan otak aku,rumah x dapat lagi..rumah yang dia nak blah ni owner dah suh clearkan.sbb adik ipar aku dah bg notis..aku yang bagus ni la jadik sukarelawan carik rumah sewa kat area2 umah aku..ekceli dah beberapa mggu kitorang dok melilau cari rumah,sume x kena..over budget la,nak ade swimming pool la,nak ade guard la,bla..bla..bla...last minute bile mmg dah x de rumah,kelam kabut..secara otomatiknya,aku telah menjadi gile kuasa,aku kata biar aku yang carikan..jangan banyak cakap,banyak komen..kalau x korang leh dok dalam khemah..x kuasa aku...hari sabtu 29.11 petang,aku ngan en.eri n pompuan2 yang x ade rumah tu g ronda kat aptmnt sebelah blok aku,lain taman tapinya..ade pagar la..lama menggedik,finally nak maghrib tu jupe gak satu umah ni..tgkt 4..tepon,deal,confirm...settle..terkejut beruk owner tu dengar bile en.eri kata nak masuk esok (ahad 30.11)..aku rasa mesti owner tu kata "rezeki..rezeki..nak beraya ni"..nak x nak,pompuan2 tu kena la anguk kepala je..setuju!!!balik Pantai Dalam,dengan kuasa vetonya aku mengerah tenaga bebudak ni packing sume barang deorang..makkk aiiiiiiii...dok 3 oarang,barang dah mcm sekampung..pkul 3 pagi baru tdo..tu pun ade yang lom settle..

ahad 30.11 : pkul 7 aku dah buka siren..(aku la bising suh sume bangun).pas bfast,sambung packing sume barang..en.eri cari lori..good news dia kata..."yang,lori rm 90 je"..wahhhhhhhh..adik ipar aku pun kata "ok kak ngah,save budget"..aku mcm tekejut..murah giler..Pantai Dalam -----Damansara rm90..pastu en.eri kata "but,without workers yer"..maknanya x de mat2 bangla yang tolong angkat barang le naik umah baru..dah le tgkat 4,x de lift..uwaaa!!!seperti yang di kepohkan..pkul 3 kitorg dah siap punggah bawak turun barang naik lori..pkul 4 sampai damansara..nasib baik abang en.eri datang,pastu adik dia, bujang2 rempit tu pun dah abis exam,tengah cuti sem..apalagi..kerahan tenaga la..penat nak mampos...ketaq kaki nak sampai tgkat 4..terkengkang2..tekangkang2 sume..adoiiiiiiiiiii...abang en.eri tnya..."mu dok raso tule belikak mu pendek ko?"..en.eri kata "doh pendek 3 inci doh ni"..hahahaha..lain macam je bunyiknye..sebelum pkul 7pm sume beres..alhamdulillah..malam td deorg sume tdo umah baru..aku n en.eri balik,tdo kat umah..pepagi tadi datang lak adik ipar aku ngan satu plastik itam besar..."ngoh,x chekak bena doh nih,basuhkan buleh..sume baju hok kotor ..nok g khijo lak ni''...bertuah tul..aku kata ok..tapi aku x kira kilo..aku kira selai bape...kesian lak bebudak ni,kat umah deorg x de mesin basuh..lgpun aku kan akak ipar mithali..heheheheh....yang pastinya lenguh2 kat badan aku ni x ilang lagi sbb memindahkan deorg..tapi puas ati -MISSION COMPLETE-...

2 comments:

UnGu VioLet said...

slm ziarah.. nice blog!!

eiza in the house.. said...

huhu..nasib ader ramai kerahan tenaga..nasib cheq duk jauh ..klu dok dekat, mau kene kerah gak nie..hehe..