The Best Followers

06 April 2009

kerana abang,ayang melayang ~part 1~



Dear abang,
Ayang nak mintak kebenaran abang untuk bawa anak-anak balik ke kampung.Abang tak perlu hantar ayang sebab ayang mampu untuk bawa anak-anak ke kampung musim cuti sekolah ni dengan bas.. abang jagalah diri abang dan kereta abang baik-baik... cuma ada perkara yang ingin ayang luahkan disini...

kereta baru abang tu mahal... harga mencecah 100k barangkali..sebab tu abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang.. sampaikan abang asik terlena dalam kereta abang tu..baru guna 3 bulan,dah x nampak bilik kita ... abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang, nak tau ngape?

Harga kereta abang tu lebih mahal dari wang hantaran yang ayah ayang letakan masa kita kahwin dulu.. cuba hantaran ayang lebih mahal dari harga kereta abang?

Tiap-tiap pagi abang mesti gosok kereta abang, nak nampak berkilat..tapi ayang nak dapat kiss g.morning pun susah

Sejak guna kereta tu, sebulan sekali macam-macam aksesori abang beli katkereta, ayang nak dapat hadiah besday setahun sekali pun susah..

Kereta sebulan sekali abang servis, abang kata kena jaga maintainance...ayang nak dapat pi salon setahun sekali pun susah..

Kereta abang make up lawa-lawa.. tapi kalau ayang make up lawa-lawa abang kata ayang tak sedar diri.. kereta abang bagi makan minyak mahal-mahal cecah 100 setin pun ada, ayang nak makan pizza sekeping jer masa mengidam anak kedua kita abang kata ayang mengada-ngada.

Kereta abang kalau anak-anak sentuh sikit bodynya abang marah anak macam orang ilang akal... ayang jatuh longkang besar boleh abang gelak mcm pontianak..

Paling menyedihkan.. ayang tanya ngape tidur dalam kereta? abang jawab takut orang curi kereta abang.. kalau ayang kena curi??

Ayang nak balik kampung dulu.. anak-anak nak jumpa atuk dengan nenek depa.. tak nak naik kereta abang takut calar.. ayang calar takpe... jaga diri elok-elok, sarapan ayang dah sediakan. ayang pi tak lama sekolah bukak ayang balik lah dengan anak-anak.. pesanan ayang..

ABG SURUHLAH KERETA ABG TU MASAK MAKANAN ABG
ABG SURUHLAH KERETA ABG TU BASUHKAN PAKAIAN ABG
ABG SURUHLAH KERETA ABG TU GOSOKAN KEMEJA ABG
ABG SURUHLAH KERETA ABG TU SIAPKAN AIR MANDI ABG
ABG SURUHLAH KERETA ABG TU KEMASKAN RUMAH ABG
ABG SURUHLAH KERETA ABG TU URUT-URUT BADAN ABG
ABG SURUHLAH KERETA ABG TU JADI PENEMAN TIDUR ABG

Love,
ayang

***adehhhhh...panjang gilos surat mek nih..tunggu..ade sambungan part 2...heheheheh


9 comments:

Fly said...

adeh..sungguh pedih menusuk kalbu kata2 dari surat itu hehe,

T.u.Y.a said...

fly : yang agak2 terkena tu sendiri mau ingat la eh..kalau kurang parasa tambah la ajinomoto...hahahahh..

~ Lady ell ~ said...

alah2..kesiannyer merajuk membawa diri.kalau tk de kesedaran diri si suami tu tk tau lh ekk.

T.u.Y.a said...

kak ell : tu la pasal..sebabnye satu je..pasal KERETA..punya la berjela2..biasa la kan dah nama pun pompuan..mcam x biasa lak..hehehh

Atan said...

kete mende tu ? sampai jeles bini dia... proton saga ke?

T.u.Y.a said...

atan : amboi2...g jalan somban x ajak eh..kalau keta proton saga kak nilai tu,harussss jeles..hehehhe

eiza in the house.. said...

sodey ayang, abg lalaikan..huhu

T.u.Y.a said...

eiza : ko mmg sedih selalu..huhuhu

M@L@ said...

merajuk yer... meh abg pujuk... sayanggggg.....