The Best Followers

11 February 2012

-Cabaran sehari rm 5





















nak cite pasal tabungan n simpanan..
Tuya sebenarnya cabar diri sendiri utk menabung sehari rm5 atleast la..
start dr bulan Jan aritu dah wat..
dapat je duit lauk dr Eri,tetiap hari,mesti Tuya tarik singgit dua utk menabung..
lpas tu kalau ade order kuih dr org,pun Tuya nyelit singgit dua..
dah x keja ni kan,mcm dah x de tabungan dah..susah hati lak kalau ape urgent ke nak pakai duit..
Alhamdulillah,bila wat pojek mega menabung sehari rm5 ni,hujung bulan,boleh la masukkan sume duit tabungan tu dalam buku2 bank yang ado..kadang2 kalau ade lebih tu,mmg menabung lebih dr rm5..ikut pd kemampuan jugak..hehehe..
kena bahagi kan pd 5 buku..
2 buku ASb Tuya ngan Eri..
3 buku tabung haji..Tuya,Eri n amaD..

duit2 syiling tu sume letak dalam tabung haji amaD..
mmg tabung tu khaskan utk dia..
ayahnya balik keja,ade duit syiling belen2 beli rokok,dia masuk dalam tabung..

aritu masa dah agih2kan utk masuk dalam bank,mcm excited lak..
sbb banyak jugak yg dah kitorg tabungkan..
x perasan sbb tetiap hari nabung,bila kira hujung bulan,boleh tahan banyak hasilnya..
kalau x buat mcm ni,x bertambah le simpanan dalam bank tu ha..
asik guna je,menambah tah bila x tau..
Tuya ni boros kalau ade duit dalam tangan..

betul la kata pepatah, ''Sikit2 lama lama jadi bukit''...
yeay!!semangat Tuya..

3 comments:

J@J@ / Bini The Rock said...

betul tu..
klu tak menabung mmg x nmpk hasilnya..abes gituuu je tiap ujung bulan. tapi nak menabung kena "kuat pegangan"...takut2 terpakai lah pulak!

:)

Jom kita sama2 menabung rm5...

TuYa said...

kak JaJa :
Tuya ni kalau x wat gitu,mmg habis le duitnya
pantang ade duit dalam tangan,mesti ade je la benda nak di beli..
kdg2 x berfaedah pun benda tu..hihiihi

Neeza.Areef said...

nk simpan selepuk mmg payah kan..cam best la tarik skit2 duit cam tuya wat ni..ujung bulan bagi2 kan ikut acc tu..nk try jugak la..good idea