The Best Followers

06 November 2008

KetiKa KesunYiaN DaTanG


Mungkinkah kita pernah merasakan kesunyian melanda sanubari??Yang ketika hal itu terjadi,kita merasa diri kita amat hampa,ada yang seakan hilang entah kemana atau pergi mengembara jauh ke sana...Hati terasa begitu tersiksa..sehinga malam hari pun kita selalu terjaga..


Bila hal itu terjadi dikala kita merasa tidak seorang pun yang dapat memahami kita,tidak ada tempat untuk berkongsi cerita,berkongsi suka duka dan berkongsi rasa.Hidup akan terasa semakin terseksa hingga tidak lagi bermakna..Aku pernah merasakan..


Bila itu aku rasakan...mungkin ada yang selama ini aku lalaikan..Bahawa ketika aku sedar dari mimpi dan tertegun dalam kesunyian,di saat itu sebenarnya Allah ada.DIA selalu memantau dan menemani aku,kita dengan kasih sayang yang begitu mendalam.DIA akan selalu mengiringi tidur aku yang sepi dan menjaga diri aku yang lemah ni..


Pernah ke kita menyedari hal itu?


ALLah telah memberikan begitu banyak nikmat dan anugerah kepada kita.ALLAH telah membuat hati yang suram menjadi bersahaja,yang suram menjadi bercahaya,yang kecil menjadi dewasa,yang kerdil menjadi raksasa.ALLAH menjadikan rasa sepi dalam hati kita untuk menguji betapa kuat cinta kita.Sehingga dengan sepi itu kita mampu lebih khusyuk mendekatiNYA..


AllahuAkbar...

No comments: