The Best Followers

03 January 2009

SaLaH aKu Ke???


masa kat skool tadik tengah2 bz semak stok2 buku,aku dapat sms.."ngah,tepon jap..anak nak kecek ngan awak"..sms dr adik ipar aku kat Kg...

aku : ello,Yue,mana Amad?meh kak Mas nak cakap..
YuE : jap..dia lagi td doh suh Yue tepon mama..

******

amaD : mama,Amad sedih loh..
aku : bakpo nya?awak ade gaduh ngan sape2 ke?
amaD : dok..Amad x dok gocoh nga sapo2 pun..
aku : Pastu?
amaD : sakni baru balik skolah,atuk g bayar buku Amad..Amad kelih saing2 Amad sume nga mok ayoh ..Amad ngan atuk jah..
aku : ~~~senyap~~~.....( x tau nak kata ape)
amaD : bakpo amad x leh dok ngan ma ayoh?
aku : bukan mama x nak jaga amad,kan mama dah ngtau aritu...atuk ngan nenek nak jaga amad,sbb amad leh temankan atuk ngan nenek..
amaD : tapi amad nak dok ngan ma ayoh..(dia dah soh seh..sedih)
aku : ok..mcm ni..mama kan dah janji ngan amad,amad darjah 3 mama mesti amik amad balik duduk ngan ma ayah.x lama,tahun depan kan amad dah drjah 3..mama janji..
amaD : janji deh???
aku : janji..dah,mama kat sekolah ni..nnti petang mama tepon lagi yer..mama suh ayah tepon amad..
amaD : bye2 ma..salamekom..i love u..
aku : bye sayang..love u too..

pas aku call anak tadi,aku byk berpk..termenung..sedih pun ade..kesian kat anak aku kan..mcm x de mak ayah..ade sebab kenapa dia dok Kg ngan mama abah en.eri..nanti2 aku cite ye...kesiannya anak aku..uwaaaaa!!!!

4 comments:

qaseh heedayah said...

nak tau nx entry :)

ai said...

alahaiiiiiiiii...sedeynye wei!!! syian dia. Along aku ni pon mak aku nak mintak tggl ngan dia. sian jugak kat mak aku.. :(

eiza in the house.. said...

sabar la mas, tu semua dugaan..
kene kuat n tabah...jap jerk tu tahun depan dah..kene pujuk hati..:)

TuYa : said...

heedayah : nxt entry will coming soon..hehehehh

kak ai ui : tu la..bile anak jauh ni rasa mcm x bertanggungjawab lak kan..tapi ape2 pun ade sebab nape letak dia kat kg...

eiza : kita mmg la leh pujuk hati,anak aku tu leh ke dipujuk2..dengar dia nanes nak balik KL pun aku dah x tentu arah..