The Best Followers

01 July 2009

TeKa TeKi DaYunG


dalam perjalanan aku ke Kedah last week..
tengah bosan2 x sampai2..aku ngan adik bongsu aku main teka teki..masa tu MOk zzzzzzzzz..
adik aku teka kat aku..

adik : Kak Yang,ape ejaan binatang yang cuma ade 2 hurup jer..

aku : hmm..ape eh?

eri : abg tau dik..huruf 'ba'..ba atas ba..ba bawah bi.."babi"..

berdekah aku gelak sampai Mok terjaga..

adik : salah..no..no..no..harammmm!!

mok : abis tu ape jawapan nye dayung?(mok panggil adik 'dayung' sbb aku panggil mok 'dayang'..maklum le dok blakang kena pegang makanan air sume..bile aku nak aku minta la kat dayang dayung nih..heheheh)

adik : u..dan..g = udang.. heheheh

kitorg punya la dok memikir..geliga gak otak dayung aku sorg nih..
lagi satu teka teki dia yang x masuk akal kitorg..

adik : ape huruf paling cute?

aku : C..(salah)

eri : E..(salah)

mok : malas la aku layan ko ni dik..

adik : jawab nye huruf I..

kitorg pun tnya la pesal lak?
adik : sebab I CUTE..adik la cute..

mangkok tingkat nye budak..dush!!dush!!


7 comments:

Atan said...

he he he...

fazilzura said...

WAKAKAKAKKK..
gile kenttang nye lawak adik mu itu ...

eiza in the house.. said...

hahaha...
bijak la adik...:)

T.u.Y.a said...

atan : lamanya senyap..g mana?!


fazilzura : bukan gila kentang dah..gila teka teki..pas dr tu x abis2 teka teki dia bg..naik busan nak menjawab..



eiza : nnti ko dtg umah mak aku ko kena la gak ngan mat dayung nih.

mamai said...

aku setuju budak sekarang memang bijak...sebab aku selalu kena dengan anak2 aku

T.u.Y.a said...

bro mamai : mmg la kita selalu terkena ngan budak2 ni kan..zaman dah maju..hehehe

ai said...

keh keh...betol gak! :P