The Best Followers

03 September 2009

DeMaM YanG BerEpisoD..




rindunya kat blog ni..
dah nampak ade kulat nak tumbuh dah..hehehehe..
kes lama x mop..
bukan sengaja pun x menjenguk..
demam..hurmmmm..x abis2 ngan demam kan aku nih..
balik kg Jhr elok2 je tergedik2 sihat..
balik KL,x sampai 24 jam,badan gigil sejuk macam kat Kutub Utara..
x de hujan x de ribut..
badan panas mcam kena bakar api..
g doctor,check suhu badan 50 darjah celcius..
gile!!!tapi doctor kata aku bukan suspek H1N1..
aku demam panas..pastu kuor lak bintik2 merah mcam gegata kat badan..
gatal yg amatnye..sedap sangat menggaru,makin le timbul..
macam2 hal..x de batuk,selsema tapi pening kepala mcm ade cacing..
nak bangun pun terhoyong hayang mcma org mabuk..
sampai eri pun terpaksa Mc sbb nak jaga aku..
ari ni dah ok dah..dah leh kemas umah yang macam umah hantu ni,dah leh basuh baju,dah leh ngadap laptop..hehehehehe..
harap2 x de la demam2 dah lepas ni..esok ptg nak balik Klntan lak..
sape2 yang demam tu cecepat g doctor tau..segala tok nenek penyakit ade skang nih..



- musibah Tuhan ada hikmahnya -




14 comments:

mamai said...

masih tak sihat ker tuya...hmm teruk juga demam tuya nie bro doakan tuya cepat sembuh

maiyah said...

salam.. alhamdulillah, dah sembuh kit

dir&fara said...

patut la lame tak nampak.. erkkk.. ke dir yang lame tak masuk sini.. hehe.. semoga lekas sembuh ye.. raye dah dekat ni.. kang sapo nak somboloih lembu kang.. lomang tak sumbek laei tu

eiza in the house.. said...

bguslah makin sehat..aku pun dh semakin nak baik nie..nak balik kelantan lak?..aduhai best betul hujung minggu ko nie..apepun berhati2 dan semoga selamat smpai kekg kelantan lak yerk..

fazilzura said...

minum ler air kelapa dik.. kuor kan panas dlm bdn .. jgn di bior2kan .. entah2 nk kene cmpak kut

el said...

mak aiii smpi 50 darjah tu
panas gilakkkkk smpi rasa gatal kepala cm ada cacing...huhuhuhuhu takut dgr

tpi skrg dah ok kan tuya...
penangan dr mskan dr mersing kot
hehehehe

pape pun welkem back ok

daaaaahhh nak pi kantan pulak
ishhhh jalan sajo

NANIE said...

salam tuya,

ciannya kat tuya asyik demam aje..
takpe, ini adalah salah satu dugaan yang Allah beri..
ape2 pun akak doakan tuya cepat sembuh dan sihat sihat sihat sihat selalu hendaknya yea..

InsyaAllah..amin

T.u.Y.a said...

bro mamai : tenkiu bro atas doa..Tuya x larat dah nak menanggung demam x kebah2 ni..ade je ekor2 nye..harap2 cepat la elok sepenuhnya..



kak maiyah : harap2 Tuhan makbulkan doa semua org nak Tuya sembuh cepat..



dirfara : korg yg lama dah x jenguk sini..rajin2 la jenguk Tuya ni..mcm tetau je nak wat lomang bagai kan..hehehheh..




eiza : alhamdulillah..aku dah wat petua ko suh tu..abis sebotol beso aku minum 100 plus..sejuk sket badan..
eri nak balik Klntan..kan cuti 3 ari sampai isnin..nak x nak ngikut je la aku pun..



kak zura : doc pun ade suh minum air kelapa..tapi dia x bg makan ubat kalau nak minum air kelapa..pg td Tuya dah start minum masa sahur..harap2 ok2 je la pas ni..




el : aku x pernah lagi la demam melarat2 mcm ni..dah 28 tahun idup..x pernah lagi demam berepisod2 ni..sakit seksa tau..menakutkan..

aku ni kalau ikut badan lemah ni pun malas gak nak ke hulu kehilir..tapi dah janji ngan eri n anak nak balik Klntan..rindu wooo kat anak aku..lama dah tggal..




kak Nanie : salam kak..tq doakan Tuya ye..tu la dugaan Nya x de sape leh halang kan kak..

selamat berpuasa kak..

Ivy Metaga said...

moga makin sihat yer cikgu tuya..

Dee said...

ingatkan dh sihat..cepat2 sembuh ye tuya..

anaklaut said...

salam...

masih tak siht..
banyakkan rehat..
moga cepat sembuh ya cikgu..

KUNTONG said...

Salam : kalau blik Klntn tu, ati-atilah Tuya, ingatkan si abang tu ketika memandu. Kalau penat mengaji, Tuya kenalah nyanyi lagu-lagu jiwang semasa u bercinta dulu, bila denga lagu tu, tentu mata abang u tu segar. he...he...

ber_uwang said...

akak cepat sembuh ye..leh buat kuih raya..

s@yangh@sni said...

yer arr tuya..
kesihatan paling penting..
kalau tak sihat satu haper pun tak jadikan..