The Best Followers

11 February 2010

Kenapa??




MELAKA: Mayat seorang bayi perempuan yang baru dilahirkan ditemui ditinggalkan di hadapan pintu pagar Masjid Permatang Duyong di sini hari ini.

Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, ACP Salehhudin Abd Rahman, berkata bayi yang cukup sifat dan masih bertali pusat itu dibaluti dengan kain putih tetapi badannya kemerahan dipercayai digigit semut.

"Mayat bayi berkenaan disedari ditinggalkan di situ oleh jemaah masjid selepas selesai menunaikan solat subuh," katanya ketika dihubungi di sini.

Salehhudin berkata, penemuan mayat bayi itu dilaporkan kepada polis oleh bilal masjid itu, Mohamad Abu.

Beliau berkata, mayat bayi itu dihantar ke Hospital Melaka di sini untuk bedah siasat.

Katanya, polis sedang mengesan ibu bayi berkenaan dan menyiasat kes itu mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran dan menyebabkan kematian. - Bernama


**sedih nya Tuya baca berita tu.sedih lagi bila tengok pic baby tu..nampak sihat je fizikalnya..tinginnye nak gendong,peluk,cium baby2 baru lahir..sangat bongok la deorg ni,kalau x nak bg le Tuya..uwaaaaaaaaaaaa!!!!!



9 comments:

ikiqzana said...

ni yg x suker ni, bila ada bayi yg terbuang mcm ni. apa la punyer manusia.. xde perasaan langsung betul. binatang pun sayangkn anak.

azieazah said...

Terus jadi marah bila baca kisah kisah sebegini...

Bodohhh...! Bodohhh...! Bodohhh...! Sungguh Bodohhh...! orang yang membuang tu...

Bodohhh...!

mamai said...

ada masa ingin aku doakan mereka yang buat macam nie agar mereka segera mati

eiza in the house.. said...

cian bayi tu..apelah dosa dia..

Maswani said...

sgt kejam.. hati nya x kan tenteram duk igt baby tu..

Sz said...

sampai hatinyaaaa.... :(

~mama|sarah|syimir~

maiyah said...

aduhh.. sebak rasa

ber_uwang said...

baby itu akan terus ke syurga jalan nya.. sedangkan ibu nya belum tahu di mana tempatnya

caluk@cencaluk said...

senang2 aje buang ceh