The Best Followers

27 July 2010

-Affiliate..aPa pendapat kawan2?




lately kita tengok banyak je kan promo2 bisness internet..mcm2 cara..ade yang guna kredit card,ade jual2 barang,MLM..mcm2 le..

baru2 ni kazen Tuya lak sibuk dok promote kat Tuya joint ngan dia satu bisness ni..jenis bisness Affiliate..taja menaja antara downline..mcm sistem piramid lebih kurang nye..pada pemahaman Tuya la..

bila Tuya tanya dia,dia kata sistemnya lebih kurang mcm main undi@kutu..tapi pada Tuya kalau main undi@kutu,pendapatan yang kita dapat akan sama jumlahnya,kumpul sama2 cuma masing2 akan mengikut giliran utk dapat hasil..tapi sistem Affiliate ni lak,kita kena cari org jadi downline utk taja kita..kalau ramai yang joint,byk la yg kita dapat..

seandainya la org yang taja kita tu x de kawan..ataupun x dapat nak cari orang utk taja dia lak,hangus gitu je la duit yang dia bg kat kita tu kan??kan x adil tu,mcm naya je..

apa lak pendapat kawan2?bg otak Tuya ni paham sket ngan sistem bisness internet nih..

9 comments:

sz | m.s.s said...

ermmm...risau gak main2 sistem gitu...
ntah drpd mana plak sumber wangnya tu kang blh menimbulkan keraguan...
sepahaman akak kalau orang2 atas piramid ni la mmg untung tp bilaa dah smpi ke bawah dah ke lauttt...

Shibam Jelita said...

setakat ni akak tak pernah lagi masuk apa2 skim pun, MLM pun sama, setakat ni tak berminat langsung, esok lusa tak tahulah pulak

ber_u_wang said...

MLM ertinya meeting larut malam..
kalau dah malam itu gelap..
jangan joint nanti gelap masa depan he he he





ps akakipar dah sehat ke?

A.I said...

Aku mmg tak minat ngan benda2 mcm ni. payah nk carik downline tu tuya...

Mama Hanim said...

MLM mmg best klu menjadi tp ada gak pendapat yg kata sistem cmtu meragukan sbb upline duk relaks je, d/line yg kena bt keje..

TuYa said...

kak sz :
tu la kan..mcm meragukan..bila dah ade keraguan tu rasanya baik x yah kan kak..


kak shibam :
Tuya pun x pernah..kazen Tuya beria2 ajak joint..tayang2 duit ribu2..heehhe..


aTan :
MLM..hik hik hik..
meeting larut malam yg sgt misteri kot..



kak ai :
mmg payah kan klu kena cr downline..dah le kita ni x reti nak jual ayat...


kak wani :
setuju sgt2..mcm x aci..berat sebelah..

::AnEp:: said...

best kah..ramai org ajak join..
p mcm mls jer..

xAmU said...

eh mcam x bape je kak main2 mcm tuh..yela biasa nyer kita tak taw susur galur asal usul duit tuh..ramai member main benda2 mcam nih pastu rugi bila dah tak dapat cari downline or org bwh dah tak cari org lain..

kuntumz said...

tuya, mmg pun..so far jia pun tak penah lagi join bnda2 cenggini...

teringt drama tv3 dalam cerekarama baru2 nii....yg jalaludin, ahmad tarmimi berlakon tu..
bagus toi drama tu....harap2 org kita akan sedar....
RIBA...hehhehe