The Best Followers

28 July 2010

-Menu buka puasa sunat

Nak cite pasal menu berbuka puasa semalam..gigih memasak balik sekolah..tekak ni tingin sangat nak makan tempe goreng cicah ngan sambal kicap kawwww kapawww!!!

g kedai nampak lak ikan patin,kat rumah ade tempoyak ma kirim aritu..belasah je la wat masak lemak tempoyak ikan patin..1st time wat..x abis2 dok google..takut salah bahan..heheheh..akhirnya,terhasil le mereka..mereka???hentam je la..

patin masak lemak tempoyak..pedas gilos..berair idung eri makan..dah le dia x bape nak makan klu pedas2 ni..tapi nak jaga hati bini,makan jugak le..hehehheh..


kalau dah tekak jawa tu,x kemana jugak..tempe goreng..nyum nyum..



sambal kicap melenting2 pedasnya..hehehheeh..bedal je la..


perut kosong tetiba makan pedas2..akibatnya lepas isyak semerbak bau minyak angin hijau..x nak membuang tapi macam senak..kepedasan terlampau agaknya..jangan le cirit birit..sengsara..so far sampai skang ni xde la berulang ke jamban..maknanya ok2 je la tu kan..hik hik hik..

4 comments:

sz | m.s.s said...

wowwww...dlm pose tu gigih siapkn masak2 ek..ihiks...sapa tukang rasa tu tuya?
mlm td dah mkn tempe goreng cicah sambal kicap! jawa johor .... :)

TuYa said...

kak sz :
sbb x de tukang rasa tu la jadi pedas melenting2 tu kak..hehehhe

ber_u_wang said...

macam sedap aje tampe tu..kecur tengok

kuntumz said...

tuya, jia pun suka mkn tempe...tpi bila org tnya org jawa ker tak??tak nk ngaku..padahal ayah mmg sah2 pior jawa...

hehehhehe