The Best Followers

21 July 2010

-Demam




Tuya demam..batuk..selsema..sume cukup..dah g klinik mggu lepas,habis dah ubat telan,x baik2 jugak..melarat2,berepisod2 lak..rimas nye bila demam ni kan..letih betul badan..

Terbaca petikan hadis dr FB Kak Ai :

Dari Abdullah r.a katanya:

”Aku datang mengunjungi Rasulullah s.a.w ketika beliau sakit, lalu kusentuh baginda seraya berkata:

”Ya Rasulullah! Demam anda bertambah teruk.” ...

Jawab baginda,

”Memang demamku sama dgn demam 2 org kamu.

Kataku pula,

“Semoga anda mendapat pahala berganda pula.”

Jawab baginda: ”Semoga!”

Kemudian sabda baginda pula:

”Tidak ada sorg muslim yg ditimpa cubaan berupa sakit & sebagainya melainkan dihapuskan Allah Taala dosa-dosanya, seperti pohon kayu menggugurkan daunnya.”

~Muslim~

sesungguhnya demam dan sakit tu adalah ujian dan tanda sayang Allah kat kita kan..x nak ngekuh2 dah lepas nih..


5 comments:

miEz haNeM said...

makan ubat dik:)

sz | m.s.s said...

semoga cepat sembuh ye cik tuya!

ber_u_wang said...

akak ipar makan ubat dan semoga cepat sembuh ye.. dah baik sok kita bergosip lagi..

Mama Hanim said...

semoga cepat sembuh tuya.. take care ok..

aZuRa AhMaD said...

hi tuya..kak zura harap tuya cepat sembuh...mkn obat ok...