The Best Followers

14 October 2010

-Musim Haji dah tiba

Malam td Tuya,Eri n kazen g ke Kompleks Tabung Haji kat Kelana Jaya..mengantar pakcik n makcik Tuya nak ke Mekah..pakcik ni adik mak Tuya..dia x jangka pun dia dapat panggilan utk wat Haji secepat ni,sbb dia daftar baru tahun lepas..dah rezekinya dapat awal..

walaupun makcik Tuya ni ada baby yang umurnya baru 1 1/2,dia pun ngikut pakcik Tuya..terpaksa la tinggal anak2 ngan emak dia..nak bg nenek Tuya jagakan,nenek Tuya tu dah uzur sangat,lgpun memang anak2 pakcik Tuya ni x bape rapat ngan nenek Tuya..

sedih sangat bila tengokkan anak last pakcik Tuya ni..ye la kan,umur baru 1 1/2,dah kena pisah susu sbb uminya nak g Mekah..memula dulu susah jugak nak pisahkan susu,pastu bila dah dibiasakan hantar umah pengasuh,dia jadi lupa..sbb nak bg training pisah susu,makcik Tuya sanggup hantar anak dia ni g umah pengasuh..dia sebenarnya x keja pun,tapi sbb nak biasakan anaknya kan..kena jugak la buat mcm tu..

Ni bila pakcik makcik Tuya g selama 47 hari ni,mak makcik Tuya la kena jaga anak2 nye kat Terengganu..sbb ade bape minggu lg sessi persekolahan kan..nasib baik la mak makcik Tuya tu sihat,kuat lg..

Jom layan pic2 yg Tuya sempat amik..


memula kena la pic Tuan Tanah..ni le kazen Tuya yg dok kat Kem Sg Buloh..ramai org kata kitorg adik badik...tang mana tah mcm adik badik..


tu makcik Tuya n anak dia yang umur 1 1/2..dah mula x nak lepas masa ni..berkepit je ngan umi dia..



ni yang ke dua last..umur dia lom 3 tahun pun..anak pakcik Tuya ni ade 6 org..masa ni anak dia ni dah dok pegang je kaki umi dia..bebudak bukan paham kan..dia tengok umi ayah dia dah siap2,mula la dia wat pangai..


dapat jugak dokong ngan umi..heheheh..


ni pakcik Tuya..masa ni tengah berborak2,anak pompuan dia ni asik dok peluk ayah dia je..x nak lepas..touching betul Tuya..


masing2 mcm tau umi ayah nak g jauh,dok bertepek je..x nak renggang..anak deorg lagi 3 org dah besar,dah sekolah rendah,masing2 dah faham umi ngan ayahnye nak ke mana..


beg yang dah siap utk di bawa..purple lagi tu..


Masa pihak pengurusan panggil sume bakal haji utk masuk dalam bangunan utk berkumpul nak g KLIA,kitorg dah meleleh2 airmata bagai..syahdunya la..tak tahan bila deorg dok salam peluk ngan anak2..x sempat nak snap2 dah..Tuya pun dah banjir masa tu..

turn Tuya salam ngan pakcik, sempat bisik kat dia doakan Tuya kat sana,doakan murah rezeki n cepat dapat anak lg..dia siap pegang kepala Tuya n cium sambil kata Insyaallah..Tuya mmg agak rapat ngan dia sbb dia la jadi 'Life saver" Tuya 10 tahun dulu,masa tengah gedik2 nak kawin ngan Eri..kan mcm2 halangan,dia la jadi org tengah meyakinkan mak abah Tuya..

Tuya doakan semoga keduanya selamat tiba n selamat kembali ke tanahair..semoga mendapat haji yang mambur..Insyaallah..

5 comments:

kuntumz said...

tuya, sedihnya...kiter yg dah beso ni pun sedih jgk bila nk berpisah ngan mak bapak..inikan plak anak makcik tuya yg kecik tu...
semoga ibadah haji mereka dipermudahkan..amin...

Dee said...

alahai..sedihnya..meleleh airmata dee..moga mereka selamat pegi dan selamat kembali..dan mendapat haji yg mabrur..amin..

TuYa said...

Jia :
tu la..sedih sangat..lagi le bebudak tu kan x pernah jauh ngan mak ayahnye..

mak Jia bile g?



kak Dee :
semoga sumenya selamat ek kak Dee..sedih betul malam td..

sz | m.s.s said...

sedih bangat jugak nak tgglkn anak2 kecik ni kan...huhuhu...tp orang kata biarlah pegi masa badan tgh sihat & kuat ni kan...

CuTeMiUt78 said...

touching tgk.. kesian anak makcik tuya tu.. semoga mereka selamat pergi dan selamat kembali