The Best Followers

15 October 2010

-Nak Sembahyang ke nak melawa???


Tengah leka ngadap FB td,nama Tuya di tag pada satu pic katalog kat Fb kawan lain..pic katalog jual telekung..tapi yang Tuya x berkenan tu bila telekung tu bewarna warni bagai..renda bunga kilat2 lagi..

Pada Tuya la kan,x sesuai langsung telekung warna warni ni nak di pakai..lagi2 la nak bawa g masjid..wat org lain x khusyuk sembahyang lak nnti..dok jeling telekung warna warni tu je kan.

apa pendapat kawan2?

8 comments:

kuntumz said...

btoi2...mmg tak sesuai...
eloklah pakai warna putih..putih tu kan melambangkan suci...
tulah telekung skrg mcm2 fesyen...
jia pun prefer telekung warna putih plane, klo nk berkerawang pun biorlah warna putih juga kan??

YanDarwisy said...

yelah, yan pun ader gak tgk. mcm2 kaler. tapi soklannyer: boleh kah?
tapi lebih selesa putih sebenarnya

sz | m.s.s said...

hadoii..
bila pakaian beribadat pun nak dikomersialkan kan kan...

A.I said...

haha...aku pon haritu terdetik gak. nampak meriah sgt.mau kalau gi surau, sume mata memandang ;P
yg penting tutup aurat + bersih..

aZuRa AhMaD said...

sekarang pon ramai yg suka pakai kaler putih @ seangkatan warnanya...dan renda warna warni...kalau telekung warna warni...jd tumpuan lak pada org yg nak solatkan..

J@J@ / Bini The Rock said...

betol le tu! klu dah warna warni mcm ni kang ada plk yg tak khusyuk sembayang nye. Sedangkan yg kerawang2 ber kaler2 pon org dah jeling2..ni kan le pulak yg 100% kaler2...

keputusannya : tak elok lah!

Mr.M :- said...
This comment has been removed by the author.
Mr.M :- said...

pakaian solat tak jadi masalah jika menutup aurat dan terhindar dari najis...