The Best Followers

23 March 2011

-Sepetang Di Kebun Ma

Masih lagi cerita dikampung.Dah alang- alang balik lama tu kan,amik la kesempatan nolong ape yang patut kat kg nu..

kebetulan Ma ajak g kebun,tolong menyangkul n membersihkan batas2 sayurnya tu..kitorg pun dengan semangatnya beramai2 ke kebun..hehhe..jom le layan pic..x de ayat nak tulis dah..


Eri start dulu..Tuya mana??jom tgk pic bawah..


Tuya membuat xtvt bebas mencari siput kat dalam parit ni kecik ni..ade siput tau!!!


adik ipar yang setia..siap bawa bekas bapak gajah lg..mcm le banyak beno siputnya kan..


sedap gak main lumpur ni kan..sampai adik ipar Tuya sound,'kmas oii..tu bukan nye tepung nak uli2 bagai"..


bile dah kena gigit ngan pacat,baru la serik nak main lumpur cr siput..masa ni terjerit2 Tuya,geli..


dah..stop main lumpur2,tolong Ma cangkul gemburkan tanah kat anak2 pokok ni dulu..


sape kata Teacher Tuya x leh brkebun?seee!!!


suamiku yang gagah bersama lembu2 peliharaan


bebudak yang menyibuk nak menghavockan keadaan..riuh rendah kebun tu di watnya..


macam ne la x jadi menantu kesayangan kalau dah rajin mcm ni..hehehh..sila pengsan!!!



yeay!!!siap dua batas..sebatas ade 40 anak sayur..dua batas..sila kira sendiri la bape gigihnya Tuya nyiapkan n bape banyak lak kolestrol n lemak dah kuor..hehehhe..


penutup n3,mari kita tengok kegagahan lakiku dengan lembu betina yang sangat comel gebu n gemuk nih..[lembu kesayangan nih,lembu ibu]..



best sangat dok berkebun,segar je rasa walaupun ade la lenguh2 bahu esoknya..mau x lenguhkan,menyangkul..kalau tetiap hari wat mybe dah kalis..

3 comments:

=sz= said...

patutlah nampak kurus dah tuya ni...ehehehe

siput? akak tak beraniiii mengerjakan dia hidup2 tu...tapi suka makan! masak lemak cili api ngan sayur batang keladi ...

TuYa said...

kak sz :
akak..jangan cabar Tuya jadi kurus..bersemangat nih..hahhahaha..

sedapkan siput tu masak lemak..nyum2..

sW33tdARLiNG said...

berkebun kalau ramai2 mmg syiok.. kalau sorang2.. huhuhu tak shukeeer!