The Best Followers

08 December 2011

-Korang anak sape ek?


semalam petang..
melepak ngan Eri kat tepi pantai Mersing..
sambil makan kopok n minum cendol..
sangat layan bila makan mende gitu sambil menikmati angin yang sepoi2 bahasa..



tengah2 layan perasaan dua laki bini yang sunyi sepi..[masing2 dok koya berangan sendiri sambil mulut ngunyah]..
datang le 2,3 budak naik beskal pixie..gitu ke ejanya..hentam je la..
alah beskal yang warna warni x de brek tuh..
deorg melepak kat sebelah tembok tempat kitorg duduk.


gini le lebih kurang rupa bentuk beskalnya..



tah umur baru bape sen tah..budak bawah umur kulit lom kering
dok cite hal2 org umur bape ringgit..orang terlebih umur kulit keras kayu jati..hik hik
dok memekak kat sebalah kitorg..pom pam..pom pam..ko nengok x gambar pasha sendal pakai baju nampak blakang badan..ko nengok x ade satu video 3gp kat henpon si bla bla bla..
ayat2 yang deorg gunakan mmg sangat2 x sedap didengar ler..
dah le cakap kuat..mengganggu akak n abang nak berehat melayan perasaan okeh..
[akk n abg ke,rasanya umur bebudak tu sebaya anak kitorg kot]..



lepas tu perkataan yang deorg gunakan kusemangat...''bapak ko la..babi..hotak kau.''
dan yang paling mmg x reti bahasa,bila setiap ayat dia guna tu blakangnye mesti ade perkataan 'bodoh'..
macam ''aku tau la bodo...seksi gile gambo tu bodo..ko x ingat ke bodo''..
kalau 'dow2' tu,leh le diterima lagi kot..
sbb mmg pesen bebudak skang ni cakap2 ade le penambahan bahasa tah dr mana yg mcm ''dow,der,beb'..
tapi bile dengar deorg kata 'bodo'..huh!!!sangat sakit telinga okeh..
dik oiiii..akk acik ni nak berehat,boleh x dok memekak jauh2 sket..sakit telinga..
tak cakap pun,cuma cakap dalam hati..



dalam masa sama masing2 dok tengok each other..
Eri tgk Tuya,Tuya tengok Eri..
lpas tu Eri nengok bebudak tah bape sen umur ni..
Eri tnya,"korang ni anak sape ye?"
x alih2 deorg terus blah..dok kalut kayuh beskal besor warna warni..
x sampai 20 lgkah gitu le jauhnya ngan kitorg,sorg budak ni wat isyarat tangan kat kitorg..
isyarat lucah tu ler..
WTH!!!!!!Tuya rasa mcm nak jerit panggil je bebudak tu.



elok2 nak santai2 jadi mcm nak bantai2..
sakit hati..
dalam pd tu dok mikir,mcm ne la pangai anak kitorg kat kg nu..
mcm ne lak la nak membesokan anak jantan sorg tu dalam zaman canggih manggih ni..
menakutkan bila bayangkan anak kita kat tempat bebudak tu..
seram!!!
nape bebudak skang ni jd mcm tu ek attitudenya..
sedih!!!!!




6 comments:

wan habibah said...

dok mersing ke.. pernah jugak pegi sana.. ada 2,3 kali beli satu gerai tu.. sdp pisang dia..

ber_u_wang said...

itu lah harga yang kena dibayar untuk sebuah negara yang di katakan maju...

sekarang ni anak lelaki atau perempuan sama saja susah nak jaga supaya jadi orang.

TuYa said...

wan habibah :
a'ah..baru 2 bulan pindah sini..
best kan duduk tepi pantai sambil makan greng pisang n kopok leko..

TuYa said...

aTan :
tu la kan..harga sebuah kemajuan..ngeri!!!

dkama said...

kalau dulu kita cakap tu semua budaya barat... tapi sekarang orang barat pulak cakap tu semua budaya timur... hahaha...


PEACE,,

mak encik | SZ said...

betul tu tuya..
ngeri mikirkan..
cukup la tengok gambo2 yg student post..trjelir lidah sana sini...kiut ke..hissyyy..rasa nak sepuk ada la...