The Best Followers

22 November 2008

FamiLy aKu SaKiT..uwaaa!!

umaeirah ku sayang...



12.10 am : aku lom tido,x ngantuk lagi..sambil2 baca novel..en.eri jupe adik dia..x de kat umah...tetiba tepon aku tuttttt..tutttt..sms.




umi umaeirah : akak,aku kat spital HSI ni..Ya'um semput lagik...batuk2..biru2 muka..
aku : pulak..kena lagi..
aku terus call..leceh sms2 ni..





aku : ello..anak nape?
umi umaeirah : biasa la kak..semput datang lagi..td dia batuk2..pastu x leh nak napas..nasib baik ayah dia ade kat umah..x outstations..
aku : mana dia?
umi umaeirah : kat kecemasan..ngan ayah dia..aku tggu luar je doc kata 2 org je leh masuk..tadi musa kata mungkin kena sedut gas..tah ape cite la dua beranak dalam tu..
aku : ko ni bg anak minum ais ke?bla..bla..bla...bla...
umi umaeirah : mana ade,dah nak kena..dia kan x leh sejuk..bile x buka kipas x nak tdo..menangis kepanasan..bepeluh2..
aku : okey la..ape2 bgtau akk ye..esok tepon mak bgtau..mak demam tu..dah 3 ari..tadik petang akk call mak..
umi umaeirah : ok kak..harap sume ok je..bye kak...


aku x paham ngan anak sedara aku sorang tu..klu korang pasan baru mggu lepas g HSA Jb,malam ni dah g HSI Jb lak..macam2..wat aku risau..petang tadi gk aku baru tau bile aku call adik aku kat Kg,dia kata mak demam dah 3 hari..kena hujan..abah lak skang dah kena injek tetiap hari sbb doc kata berat badan dia dah bertambah susut sbb kencing manis..adik aku kat kg tu la yg jadik nurse injekkan abh tetiap malam..aduyaiii..sush hati aku..next week 25hb,adik bongsu aku lak nak sunat..aku rasa aku kena balik Mersing tengok2kan deorang..aku doa semua nya ok2 aje..key la..nak tepon en.eri cite..sedeynye...

1 comment:

eiza in the house.. said...

hope semua selamat,cianya umairah, kecik2 lagi dah der semput..mak abah pun sakit..sedey aku..:(