The Best Followers

09 November 2008

SeJenaK

tertarik dan terdetik aku pasal isu nih..bukan ape,aku terpk pasal anak aku tu kan..cuba la bayangkan kalau dia tengok klip tu..bukan aku nak menidakkan ape yang memang dah termaktub kat Al-Quran,hukum hakam,balasan tuhan tetap akan ada di hari kiamat nanti..aku rasa isu tu patut di bincangkan semula,terlalu berat untuk anak2 yang berumur 7-10 thun..budak2 ni cepat menerima apa yang dia nampak,tapi deorg tak pk ape mesejnya..aku cuba search kat YouTube kalau2 ade klip sajak kematian tu,tapi x dapat..

sepanjang lebih 6 tahun aku bergelar cikgu,bergaul ngan bebudak ni,dah macam2 perangai dan jenis aku tangani...cara penerimaan deorg tak kan sama..forsure kalau anak aku tgk pun,mesti 2,3 minggu dia akan teringat2..malam2 mesti minta nak tido sama..pastu mesti dia dok ulang bercakap pasal cite yang sama...mmg bagus klip tu untuk memotivasikan diri,muhasabah diri tapi rasanya lebih sesuai untuk budak2 12tahun++...klu kita sendiri tengok agaknya kita pun akan teringat2..sama2 la kita pk2kan

No comments: