The Best Followers

05 January 2009

MaNa KunCi aKu???

balik sekolah tadik,dah le penat kat sekolah lom ilang kan...
gigih le aku memanjat tangga umah aku yang tinggi menggunung tu..
kekonon nak cepat masuk umah,nak baring2..rehat2..
bestnye la...x nyabo2 nak sampai..dah le tgkt 4..
sambil mulut ngomel2 sbb tangga x abis2 tu..
aku dok selok handbag,carik kunci umah..
raba sana,raba sini..x dek...
alahai..mana lak kunci umah aku nih...
alohhhhhhhh..mana nih!!!
sampai depan pintu,letak beg buku..selongkar handbag..
sah..x dek...
aku call en.eri bgtau kunci x de..tggal kot..
dia kata dia kat site,Putrajaya...
jauhnye nak hantar kunci..aduiiii..mula la aku nak baran...
pagi tadi aku kuor dulu g keja..en.eri lom siap lagik masa tu..
dia kata dah lama x nampak kunci aku tu..selama ni pun guna kunci dia je klu g memana..
mmg la..sbb kan dah lama cuti sek...
bukan aku dok kuor masuk umah sangat..
aku pun dok la mcm org sengal kat depan pintu tu..
ermmm..grill x kunci..sbb grill aku tu mmg ketat..mcm kena kunci..
nasib baik la jiran aku nih (india) baru balik kedai..
"teacher,nape ni?"
"kunci tggal dalam la,x tau nak masuk mcm ne..nak ketuk tombol nih x reti la"
"ok..teacher tunggu jap ye.."
dia pun masuk umah dia n kuor kan satu sudu..dia bengkokkan belakang sudu tu..
tah ape dia wat ngan pintu umah aku,tup2 leh buka...
wahhhhhhhhhhh!!!magic...heheheh
settle prob..dapat le aku masuk umah..
jiran aku siap pesan,"teacher,lain kali grill kunci..nanti pencuri masuk guna taktik saya"
huhuhuhuhu..
pastu dah petang sket aku pun cari2 la mana kunci umah aku..
sah..memang ilang..mana le aku letak..
tengah dok sapu2..terpandang kat rak kasut..
dalam kasut rupanya dia nyorok..agaknya terjatuh sbb tmpat letak kunci kat dinding rak kasut tu..sungguh lalai.padahal tetiap hari lalu,kuor masuk,letak sipor kat rak tu..sungguh sepet mata aku sampai x nampak...huhuhuhu


6 comments:

SPORTS said...

Very good!

TuYa : said...

tq2..i know i'm good..wakakakak!!!pehal lak tetiba aku nih dia kata "very good"..hentam saja la labuuuuuuuu..

eiza in the house.. said...

hahaha..lain kali sangkut kat leher...tak lari mana...nasib ader minah mcgiver..huhu..idup gemok..uppps!!..jgn ckp dgn dia tau..hehehe

TuYa : said...

tu la za..nasib baik ade si gemuk yang serba boleh..kalo x keras basi hangit la aku kat luor tggu en.eri poyo tu..
weiii..gemuk bukan sebarang gemuk tau..dia tu kuat makan...

ai said...

Ya Allah kau ni..! nampak sangat kau dh lama tak sarong kasut tu..kahhhhhhhh..tp memula tu musti tension giler kan?? adoiiiihaiii..sib bek ade jiran yg kretip!

TuYa : said...

mmg kak ai..nasib baik ler jiran tu tau kopak2 pintu nih..mmg dah lama x sarung kasut tu pun..lagipun rak tu blakang pintu,gelap la sket..leh lak laki aku kata "agak mata tu dah pecah kot"...mcm ampeh..