The Best Followers

10 January 2009

PuDinG KaremaL

bebosan di petang Sabtu...x de ape nak wat..en.eri biasa la..xtvt bebas dia,zzzzzzzzzzzzzzzzzz...mulot macam nak makan puding..sedapnye la..tapi mcm malas nak wat..tapi nak makan..nak x nak kena la wat..en.eri kalau ngan benda alah ni bukan main suka dia..kalau time bulan pose tetiap hari dia beli,satu slice singit ke 1.50 tah..lupa..ade masa klu aku rajin aku wat le..klu malas tu beli jerk..dalam malas2 nak wat tu,aku g gak dapur..tingin nak makan puding tu punya pasal..simple je watnye,telur pukul ngan susu sampai kembang semangkok..heheh..pastu dia nye karemal tu gula 3 sudu ngan air 1 cawan..masak gula tu sampai dia hangus sket..agak2 warna dia dah perang,jgn sampai rasa dia pahit lak..pastu letak gula tu dalam loyang..then curah la adunan kembang semangkok tu..pastu kukus la dalam 20-40 minit..siap...terbalikkan puding masa dah bebetul sejuk..jemput la tengok puding aku yang gebu tu..heheheheh..


ni baru sejuk..biler terbalikkan gula dia tu cair..

lembut je bile potong..dah lama x wat,igt x jadik..


yum..yum..jemput makan..

7 comments:

jiwa kaco said...

sodapnya

bila nak jawap tag cikgu

TuYa : said...

jap le..tengah setim nih..lalok makan puding aku yang sodap tak terkata tu..

ai said...

nampak cam ciputt je kau buat! kecik ke besar tu wei? pandai le kau buat..aku x reti!!

TuYa : said...

kecik je kak ai..cukup le berdua laki bini..heheh..sebab kukus aku cenonet je..x muat loyang besar..ni pun dah tggal suku..x sempat nak sejuk dalam peti ais..laki aku dok melahap je dr td..kak ai cube la wat..mesti jadiknye..

eiza in the house.. said...

wah cedapnya, tergoda aku...nape ko tak pos kat umah aku..ko cuma pos sms kat aku jerk ..menci tau..

Ena said...

besttt nyeeeeeeeeeeeeee

*secret said...

ish!sedappppppppye!
tengok pun dah kecur air liurrrrrr..