The Best Followers

21 February 2009

Babysitter


tetengah aku basuh pinggan siap masak tadi..pintu umah aku mcm ade orang ketuk2.
sape la yg datang nih..tetengok rupa2nya jiran selang 4 buah pintu dr umah aku..


* : kak,nak minta tolong la..leh x jagakan PiQah..saya nak g turun bawah jap..
aku : boleh la..akk pun dah siap masak sume..x de wat ape..mana budak kecik tu?
* : ade kat umah..tdo..jap saya angkat dia g sini..

dia pun angkat anak dia yg tengah tido tu bawa g umah aku..


* : x nyusahkan ke ni?takut akak ngan abg nak g memana lak..
aku : x de plan nak kemana pun ari nih..lepak umah je..


pas mak Piqah ni g aku pun letak Piqah kat atas toto..letak kat depan tv..en.eri siap slowkan tv lagi..takut budak ni terjaga..excited ko..berangan mcma anak sendiri lak..huhuhuhu...
sebnarnya aku baru2 kenal je ngan mak budak nih..aku lom sampai setengah tahun dok sini..nama mak budak ni pun aku x tau..hehehehhe..nama baby ni aku tau la..so,aku panggil je la mak dia "mak Piqah"..

Piqah ni kan comel..umur dia dalam 6 bulan kot..caya x dia lahir masa kandungan mak dia baru masuk 6 bulan gak..mak dia cite kat aku,lahir dalam keta..sbb mak dia pun x jangka 6 bulan dah boleh beranak..ayah dak ni yang sambut..kecik gile masa dia lahir..aku tgk pic dia masa umur sehari..tapi sihat je..pastu kat idung dia ade mcm tanda..makin lama makin besar,macam darah..doc kata leh ilang..bomoh kata terkena sbb dia beranak dalam keta tepi jalan..huhuhuhu..wallahua'lam..



ni la budak nama Piqah tu..sejuk je mata aku tgk dia tdo..mengiring lagi tu..

tu tanda yang aku cite tadik..kat atas idung dia..kesian..aku tgk macam bengkak je..x tau la sakit ke x..
bile la leh baring2 ngan baby girl sendiri..kalau Faris tengok pic ni mesti dia tanya.."mama tdo ngan baby sape ni?"

6 comments:

ai said...

chumelnye piqah! bambam..
nampak cam sakit je idung dia tu kan? Insyallah, mudah-mudahan nnt ilang le tanda tu..

~berangan kau ye tuya! mudah2an kau pon dpt baby gurl jugak pasni ;P

TuYa : said...

tu la kak ai..aku mcm nak geget je pipi dia..aku nak sentuh idung dia tdi,eri x bg..dia kata takut sakit,x pasal2 nangis x benti..

dah lama dok berangan ni kak ai..ade tip2 ke?hehehehe

ai said...

Kalau aku ade tip2, musti skang ni aku ade anak lelaki! ;P
aku redah je ikut sedap aku laki bini..keh keh kehhhhhhhh

TuYa : said...

sebab meredah je la x sangkut2 nih..silap teknik kot aku ni kak ai..adehhh..x tau nak wat gaya ape dah..wakakakakaka!!!

eiza in the house.. said...

cak??..hai piqah...tembamnya pp dia...:)

TuYa : said...

memang za..tembam dia nye pipi..aku mcm nak geget je tau..nasib bek anak org..heheheh