The Best Followers

22 February 2009

Tolong Tuya..


aku nak minta pendapat la dr kwn2..akak2..abang2 yang baca blog aku nih...
malam td en.eri cite pasal adik pompuan dia (adik ipar aku le) yang keja kat Subang tu..
umur dia 23..baru thun lepas abis study kat Penang..
baru bulan 12 thun lepas dtg KL,keja kat Subang,dok ngan kekawan..
memula igt nak suh dok ngan adik ipar aku yg kat Dmnsara ni gak (Nurul a.k.a kacip),tapi dia kata jauh nak g keja..kitorg pun ok je la..bg la dia dok asing sbb yakin dia leh jaga diri..
probnye skang..eri cite kat aku mlm td,adik dia ni sms minta duit belanja lagi..
aku rasa baru mggu lepas ari Ahad aku,eri ngan Nurul g jupe dia bawa g Mydin beli barang dapur..
eri ingat Nurul x bg dia duit belanja,rupa2nya Nurul dah bg 100 kat dia,eri lak bg le 50..maknanya pada dia ade 150....barang dapur dia dah ditaja oleh aku..
tup2 malam td dia minta lagi duit banje kat eri..aku tnya eri dia wat beli ape agaknye..g keja jalan kaki je..brg dpur dah ade..150 seminggu..boros beno!!!sbb sebelum ni dia x pernah pun sms minta2 duit banje..dah 3 bulan dah keja situ,ni la 1st time...
dan eri pun buka la cite yang aku x tau...pasal budak iLa ni..

eri : sebenarnya Nurul ade cite kat b,dia kata iLa dah ade bf skang..keja satu tempat ngan dia..
aku : budak mana?
eri : budak Sabah..
aku : oooo..patut la skang susah nak balik sini,weekend je ilang..kita g PD aritu pun x nak ikut..
eri : aritu Nurul janji ngan iLa nak jupe kat KL Central..iLa bawa mamat ni..siap pegang2 tangan depan Nurul,.setau b iLa ni bukan jenis budak mcm tu..
aku : memang la..dia bukan nye senang nak berkepit2 ngan lelaki..
eri : b rasa dia bg mamat tu la duit dia..
aku : syg sms iLa,kita jupe dia esok nak??meh sini syg tnya dia ape probnye..
eri : nanti la dulu yang..b cuba suh Nurul nasihat kat dia dulu..

aku pun sms la Nurul..bgtau pasal tu..suh dia tegur la ape2 kat iLa tu..Nurul lak balas..."Nurul x tau la nak tegur mcm ne..kalau lepas cakap nnti terasa ati lak..Nurul mmg dah kata Nurul x suka mamat tu..x tau la nak wat cane k.mas..ingat nak minta tolong k.mas je tegur dia"

yang aku pk ni..mcm ne aku nak tegur adik ipar aku nih..aku tau eri x bg aku sound2 sbb dia tau aku mcm ne..mesti panas tinge iLa tu nanti..silap2 dia nyampah ngan aku..eri dah tnya mcm2 kat iLa,dia tetap ngelak..eri siap sound "jangan sampai abg nampak la ye.."
mcm ne aku nak tegur secara diplomatik pada adik ipar aku ni..aku rasa dia ni tengah mabuk bercinta kot..aku ni kasar,x leh nak lembut2 liuk lentok..x reti nak tegur berkias2..mcmne eh??

7 comments:

ai said...

Aku rasakan, baik kau takyah tegor dia la Tuya. Lagi elok kalau laki kau yg tegur. Dah le kau tu (aku pon) 'panas'. kang tak kene gaya mau berpanjang-panjang kes ni..huhuhu

TuYa : said...

tuya pon malas sebenarnya nak masuk campor hal adik badik eri ni kak ai..kalau aku sound kang,memang jadik panjang le..tapi rimas gak bile eri asik mention benda sama je..tah le..eri kata klu melampau2 sangat nak anto balik kg semula je..kui kui..

eiza in the house.. said...

erkk...tak ada cdgn..nak nyibuk jerk kat cni..leh ekk..lalalala

TuYa : said...

aku nak ngendap adik ipar aku le bile cuti nanti..nak tgk dia g mana..kui kui..mampos kalau eri tau..very da kepochi tuya..

eiza in the house.. said...

klu aku dekat mau saja ikut..pastu snap2 gambr sekali mcm spaQ tu ..hehehe

Atan said...

mamat atan ade bole jaga ila...kui kui..tak dapat kacip dapat ila jadi la..la la la akak ipar jangan marah..

TuYa : said...

eiza : mmg pun kalau dekat aku ajak ko..aku nak tgk mana tah abis duit dia..x puas ati tol aku nih..

atan : dah2 le tu atan uiii..ko x takut ke dapat akak ipar yang suka cakap lepas nih?hehhehe