The Best Followers

30 March 2009

wat le macam ne pun..kalau dah penagih tu penagih jugak la...


ni nak cite pasal kotak rokok berimej baru..tingat lak aku eri nye gelagat..mggu lepas sebelum dia g Penang,aku balik sekolah mcm biasa la kemas2 umah,tgh sapu2 depan tb,celah sofa ade kotak rokok Dunhill dia..aku tgk isinya banyak lagi..
aku sms dia : b,awak tertinggal rokok ke?...
dia jawab :"saja tggal,tak selera nak isap bila tgk gambar kat kotak tu..tah ape2..

aku tgk la kotak rokok tu..gambar kanser mulot...eeee..geli betol..
tadi aku tgk ade lagi kotak rokok kat tong sampah umah aku ni..aku tnya eri,dia kata dia tukar ngan kotak rokok lama..yang x de gambar2 tu..
ingat bile kerajaan dah letak gambar2 mcm tu,perokok2 ni dah insaf..ade je akal dia.. tetap gak nak merokok..
pic kotak rokok atas tu aku snap yg eri buang td..gambar kaki gangren lak nih..

22 comments:

Lina said...

salam kak mas...
"adik"pun smlm tunjukkan pic rokok dia yang ada gmbr leher berlubang n halkum merah tersembur kuar...
dia kte kejap jek insaf...
coz rokok tu mahal..dia smpai isap waktu perlu...
dia takut..pas tu lina lagi takut2kan dia....hahahha
dengki aku..org perokok ni kte takut2kan jek diaorg..nt lama2 diaorg mesti takut..

eiza in the house.. said...

aik..bagus ek sekarang kotak rokok dah ada inisiatif cm tu..hehe..

~ Lady ell ~ said...

owh..cam tu eh kotak rokok..seumur hidup akak tk penah tengok betul2..

Atan said...

hisap sampai dah kena baru stop he he he... wah akak ipar terus senyap bila ...balik

T.u.Y.a said...

Lina : salam..ade macam2 pic penyakit tu kan..abg eri tu bile tukar otak rokok,dia laju je la ngembus..

eiza : a'ah za..tapi x de kesan pun kat eri tu..

kak ell : tuya ni tetaip ari ngadap kotak rokok..asap rokok..tapi kalau kat umah dia kurang sket isap rokok..kena bebel je ngan tuya..

atan : tu la kan..selagi x kena,x ingat2..kamu pun sama la..

a.b geldofg said...

heheheheeh trasa aku

T.u.Y.a said...

a.b : sememang tuya tujukan pada korang2 yang x sayang tekak tu..sedap agaknye isap asap tu..

a.b geldofg said...

emmmmmmmmmm sedap! hehehehe

JASA said...

sy pun dah 10thn dok pk nak berenti..dok sambung pk lg la ni...heee

T.u.Y.a said...

a.b : sabo je la..mmg x makan saman tol..

JASA : up lagi la..bg 20thn lak pk nak berenti..hehehehheeh..dah2 le buang duit tu..

Deqna said...

nampaknya tak berkesan gaklah walaupun gambar tu diletakkan kat kotak rokok tuh..hahahaha

Anie said...

pagi td kat hot Fm pun duk citer pasal nih..
hubby tak ckp lak..balik nih nak tgk kotak rokok dia lak...blh smebur dia sikit

T.u.Y.a said...

Deqna : deorg2 ni kan,x leh bernapas takde rokok..x paham tol..

anie : hehehehhe..tengok jangan x tengok..

Ena said...

ekekek
terbayang2 iklan yg dia makan ngan awek dia kat gerai tu..
sambil borak sambil ilang kepala nye muahahaha

besi said...

tuya...nasib baik rokok yg aku hisap tak de gambar2 yg pelik2..
heheheheh

~~ciklinn~~ said...

adoiii tpi diorg tetap merokok gakkan...

Maswani said...

kalau uols ada baca paper 2 hari lepas, tok guru nik aziz kata PEROKOK LEBIH TERUK DARI LEMBU.. amik kau..huhu..

T.u.Y.a said...

kak ena : tu baru ilang kepala kan..kalau ilang benda lain..lu pk la sendiri...hahahahha!!!macho la konon..

besi : ari ni x de la..esok2 ko beli ade la dapat yg gambar pelik lagi menggelikan...uweeekkk!!!

cik linn : a'ah le..x tau la apeke pekdahnye isap rokok..x isap satu ari mcm nak mati lembiknya..pucat muka2 sume.

kak wani : hahahahhaha..bukan kita kata eh..tok guru NIk Aziz yang kata..x leh la nak marah kita..kui kui..give me 5..

Fly said...

erkk..entry ini sungguh menikam kalbu ku ini hehehe

T.u.Y.a said...

fly : bg sape2 yang semangkok dengan penagih2 tu mmg akan terasa la..heheheh..x pe,selagi leh sedut..sedut le ye..

DYLA said...

hahahha! tergelak baca.

btul la, sy sndrik tak lalu nak tgk gmbr tu. nngeri!

~ eila'z ~ said...

ermm gambar tu tak memberi kesan lansung kat usband eila,dier kata nanti smpai masa dier berenti la...