The Best Followers

31 March 2009

Sedangkan ulat dalam batu boleh idup..cantik handbag awek tu..


Seorang wanita memohon jawatan tukang sapu di MSC Cyberjaya. Pegawai di situ telah mengadakan temuduga dan meminta wanita itu menunjukkan caranya membersih lantai.. Lalu dia mengatakan “Anda diterima bekerja, berikan email anda, kami akan mengirim maklumat yang diperlukan.”

Wanita itu menyatakan yang dia tidak memiliki komputer dan juga email. Penemuduga terus mengatakan bahawa tanpa email.. wanita itu tidak boleh diambil sebagai pekerja.

Wanita itu menerima keputusan itu dengan rasa kecewa dan hanya memiliki RM10. lalu dia pergi ke Supermarket terdekat dan membeli 10 kg sayur. Lalu dijualnya sayur tersebut dari pintu ke pintu dan habis dalam masa 2 jam saja. Dia mendapat untung sekali ganda.. Lalu diulanginya kerja tersebut dan menjadikannya sebagai pekerjaan tetapnya.. Setelah beberapa waktu.. dia mampu membeli Lamborghini dan mengembangkan perniagaannya dengan membuka beberapa supermarket di sekitar Kuala Lumpur.

Suatu hari.. dia terlintas untuk mengambil insuran untuk diri dan keluarganya… Dipanggilnya penjual insuran datang kepejabatnya.Setelah bersetuju. Penjual insuran berkata..: “Minta email Puan…”

“Oh.. maaf saya tidak ada komputer dan email” jawab wanita itu.

Penjual Insuran terkejut dan berkata :“Aneh.. Puan mempunyai perniagaan yang besar, tapi tidak mempunyai komputer dan email. Bayangkan apa yang Puan boleh lakukan jika Puan memiliki komputer dan email.”

Wanita itu menjawab: “Jadi tukang Sapu di MSC Cyberjaya"


**jangan ingat orang buta IT,x de email x leh berjaya..yang penting usaha,mesti dapatnye tangga tu g la kat kejayaan..cuba korang tengok awek tu,ape2 pun tetap vouge..handbag sama kaler ngan sandle tu!!!!tengkorank tggal rangka yang idup segan mati x mau tu pun leh bergaya bagai..rambut perang ko!!!ini kan pulak kita2 yang sihat walafiat nih..pk2 kan la..


9 comments:

DYLA said...

lawak lawak....

suhaila-ab said...

salam kenal....wah aktif update...dik...canner nak buat signature tu...akk dah penah buat tapi tak tau pulak nak paste kat situ...buat manual tau la...hehe...ajar la sikit...

eiza in the house.. said...

hehehe...vouge sungguh itu tengkorak idup

M@L@ said...

hehehhehehe..hahahahahha...lawak ler...
betui..betui..betui.. usaha tu tangga kejayaan..

T.u.Y.a said...

DYLA : lawak ade makna..heheeh

suhaila-ab : salam kenal jugak kak..nanti Tuya bgtau cane nak wat eh..

eiza : wah2..dapat upah banyak senyap ko ye..heheh

kak Mala : berjuang hingga ketitisan terakhir tengkorak tu..hahahha

shi3la said...

wahhh handbag merahh tak ingat..

T.u.Y.a said...

shi3la : tu la pasal..merah nye mak ngahhh..

Fly said...

lawak bermakna nih heheh

wah kagum ah kat tuya kerana mengajar kat SRJK, bukan semua orang dpt peluang ngajar kkat sekolah mcm Tuya mengajar, mesti banyak pengalaman..tahniah :)

T.u.Y.a said...

fly : mau nye x banyak pengalaman..penat otak ni dok pk mcm ne la nak menyampaikan ape yg kita ajar..dah le sekolah rendah..kita cakap berjela2 sampai abis air liur..deorg,wat bodo je..tension2...bile la nak pencen ni kan..lambat benonye..heheheheh