The Best Followers

22 March 2009

kemana tumpahnye kuah,kalau x ke mangkok ayon...

Pandai Tapi Bodoh

Razlan dan Razi pergi berkhemah. Setelah penat memasang khemah dan hari pun sudah beransur gelap, mereka pun tertido la di dalam khemah tersebut. Beberapa jam kemudian, Razlan terbangun dan mengejutkan Razi dari tido.

Razlan : Razi, cuba kau pandang kat atas dan apa yang kau nampak.
Razi : Aku nampak berjuta-juta bintang.
Razlan : Dan apakah maksudnya itu?
Razi : *setelah berfikir sejenak* Dari sudut Astronomi ada kemungkinan yang terdapat berjuta-juta galaksi dan planet di luar sana. Dari sudut Astrologi aku perhati yang planet Musytari di kalangan Leo. Dari sudut Horologi, aku berpendapat masa sekarang lebih kurang pukul tiga pagi. Dari sudut Theologi aku dapat merasakan yang Tuhan itu maha berkuasa dan kita ni hanyalah hamba yang sangat kerdil dan lemah. Dari sudut Meteorologi, aku ramalkan yang esok cuaca akan cerah sepanjang hari. Kenapa kau tanya aku soalan yang macam tu? Apa maksudnya bagi kau?
Razlan : *Terdiam seketika*. Bodoh la kau ni Razi. Ada orang dah curik khemah kita la.


6 comments:

aZuRa AhMaD said...

hahaha..mmg pandai..tapi bodoh...kena pada tajuknya

Anie said...

waaakahkah...sabar jer lah..

YanDarwisy said...

bukan bodohlah ....tu bongok namanya!

DYLA said...

huhu lawak giler. sengal namanya tu

T.u.Y.a said...

kak zura : mmg budus cap ayam tol..

anie : sabar yang x de batas..wakakaka

kak Yan : bongok + goblok...hahahhaha!!

DYLA : sengal..senget..sutun...huhuhuh

aZuRa AhMaD said...

uih...toya...sutun pun sekali ka...hua..hua..hua..auwww..tak rela i