The Best Followers

23 April 2009

bagai enau dalam belukar,kenapa pangai kau selalu bertukar tukar?

Bila benci dan suka

Didepan senyum ala lepat liat,
Dibelakang bagai nak rak dikata diumpat,

Bila kaya x disuruh pun diangkat,
Bila kedana dipijak di sagat,

Masa senang kau lah teman kau lah kawan,
Masa susah bukan main dijadikan lawan,

Bila berkuasa sentaisa dikelek disanjung,
Bila jatuh tak de ribut petir terus di humban sampai kejung,

Masa suka tinggi gunung Everest dipuji,
Masa duka habuk pun x de..semua lari,

Bila cinta semua elok,sedap,manis, indah,
Bila benci mula la rasa meluat,geli, menyampah,

Mustahil seribu kawan ada disisi untuk bersedih,
Tak mustahil tah dari mana timbul bila senang datang menagih ,

Mungkin benci boleh jadi cinta,
Tak mustahil juga cinta boleh jadi benci,


16 comments:

A a D i I ? said...

pantun anda yang last tu tak kena. penghujung ayat tak sama bunyi. sila cuba lagi lain kali.

hahaha! (^_~)

T.u.Y.a said...

senget : biarkan la sama ke tak.itu n3 aku yang punyaaaaa!!!..heheheehh..tapi aku tau ko baca ngan khusyuk sekali sbb tu ko pasan kan?kan?kan?

Ena said...

aduhhh tajuk entry ade jek yg menggerunkan tapi isinye bernas ihiks...

T.u.Y.a said...

kak ena : morning kak Ena..awalnye ari nih..biar tajuk meghapu tah ape2,asalkan isi dia baiknye..hehehe

Atan said...

he he he ...

eiza in the house.. said...

erkk...cikgu tuya..sapa yg ko ngumpat nie..

el said...

ni mggu balas pantun ke? hehehe

ni ko buat sndiri ke
copy paste?

hehehehehe

ieNn ZaZa said...

Mungkin benci boleh jadi cinta,
Tak mustahil juga cinta boleh jadi benci,


aku setuju..hahaha...
tp x elok sbnrnye nye benci org....tp kalau org wat jht ngn kite xsalahkn kite benci kt dia..huhuhu

Lina said...

salam kak tuya....
kak tuya tujukan pda sapa ni?mcm cubit kat sna..mcm terasa kt cini...hahahahahahahahhahahaahhahaah....

Sayanghasni @ Yus said...

itulah adat dunia

bak kata P.Ramleee....

Dee said...

pandai berpantun..tp ada makna mendalam ni..

Ivy Metaga said...

sy suke pantun yg akhir tu, mmg betul selalu org yg di benci lah yang akan jadi teman atau pun kawan yg paling rapat akhirnya hihi...

T.u.Y.a said...

atan : senyum je la eh MU dah menang..atan pojek ON..

eiza : aku x ngumpat sape2 la..saja je memerah ape yang terendam..huhuhu

el : memula tu aku baca ade pantun tu dalam sangat maksudnya..kira inspiration la tu..aku pun try2 la memerah ape yang lom diperah..wahahaha..

T.u.Y.a said...

ienn zaza : memang pun..kekadang aku teramat2 benci..kadang sayang sangat..heheheh

Lina : aik..lom cubit dah terasa ke?kuat la auranye..

kak Yus : tu la..adat sangat nye kanjadi la macam tu

kak Dee : pantun hentam je tu..asalkan sampai kat org yang baca..kui kui

ivy : tu sbb x leh benci org sangat2..sbb nanti terbalik jadinya..

dkama said...

<<< menangis kah aku... iskk iskk>>> sedey nyer pantun nih cekgu...

T.u.Y.a said...

dkama : jgn la nanes..nak nanes jugak la...uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!