The Best Followers

29 April 2009

R.O.K.O.K



Surat Perokok Tegar


Nama saya dulu Din(bukan nama sebenar), saya mati ni sebab rokok. Tadi saya tulis warkah ini khas untuk anak-anak naga sekalian. Saya mula merokok ketika usia 12 dan mati sebab rokok pada usia 24. Dulu, saya anak naga part time je, lebih kurang 2 batang sehari, tapi lepas 2 tahun berkecimpung secara aktif, saya menjadi pro dan mula mengasap 5 batang rokok sejam dan memenangi anugerah perokok pantas sedunia dengan rekod 1,779 batang seminit.

Selain itu, saya juga memenangi anugerah gudang garam tahun 1999 dan anugerah dunhill 2001 untuk pembelian rokok terbanyak dalam masa 12 jam. Pada tahun 2002, saya mendapat tempat kedua anugerah mild seven untuk asap paling tebal.selepas mendapat anugerah tersebut saham saya naik mencanak2 dan mendapat tawaran menjadi duta utk semua jenis rokok yang ada di Malaysia ini.

Namun,pada tahun 2004, saya menemui ajal dalam acara marathon sambil mengasap bandar KL anjuran malboro, saya dilanggar trak pengangkut lucky strike yang datang dari Batu Pahat menuju ke Baling. Disebabkan oleh kesan pelanggaran yang kuat hingga memecahkan kepala, paru-paru,jantung, dan otak saya, saya mati di tempat kejadian. Jadi, nasihat saya, jangan merokok sambil berlari,kalau nak merokok sila la dengan penuh kesopanan dan kesusilaan duduk dengan tertib,jangan mengangkang mahupun menonggeng..pasti korang mati dengan aman..x macam saya. sekian.



Yang benar,
din naga


7 comments:

~ Lady ell ~ said...

huhu berhantu org perokok ni kan..dh mati boleh tulis surat.

S@Y@NGH@SNI said...

ha..ha..ha..
sian tul hantu nie kan..
ingatkan mati kena barah peparu..
ghupernyer mati kena langgar lori..
ha..ha..ha..
apa kelas beb perokok tegar mati gaya gitu...

eiza in the house.. said...

alamak..hantu..

Lina Bte Zakaria said...

hantu..hantu..tolong..tolong..melolong.....ayo..lina takut r..kak adik tgh bajo benti merokok..hahah...bgs2 akak buat en3 ni.:D..

dkama said...

harimau mati meninggalkan bolang... perokok mati moninggalkan anugrah perokok comorlang... Al fatihah Untuk arwah Din...

Dee said...

hehehe..

ieNn ZaZa said...

kahkahkah...

ingt mati sbb rokok rupanye mati sbb kena langgar