The Best Followers

16 May 2009

Selamat Hari Guru

Guru Pembina Negara Bangsa

Selamat Hari Guru Tuya nak ucapkan kat sume cikgu cikgi,teacher sir,usatazah ustad,dan sume pendidik yang ade kat dunia nih..Semoga akan lebih gigih mendidik anak bangsa menjadi insan yang berguna pada bangsa dan negara.

Kepada cikgu2 yang pernah mengajar,mendidik Tuya dulu,Tuya amat2 berterima kasih sbb menjadikan Tuya orang yang berguna utk masyarakat..

Kepada Lecturer2 yang masih mengajar Tuya kat UM skang ni,terima kasih sebab masih x jemu2 membebel dan membuli Tuya wat assgment yang banyak lobang2 tu,sbb Tuya mmg banyak tuang kelas..


Byk dapat bunga? Tandanya tugas guru mengharumkan dunia
Dapat pen? Tanda guru bijak melakar kata
Dapat pemadam? Tanda guru sentiasa membetulkan yang dusta
Dapat mesej? Tanda guru sentiasa dalam ingatan..

"Selamat Hari Guru."
.


**********************************************

Adakala kita dicaci,
adakala kita dimusuhi
adakala kita dimarahi
adakala kita tidak dihargai
tapi....
Kita tetap tersenyum
Kita tetap mara melangkah,
kita tetap sabar dan tekun
kita tetap jitu dan ikhlas

"Selamat Hari Guru"

************************************************************

Guru dalam ajarnya ada harapan,
dalam tegurnya ada doa
dalam marahnya ada sayang
dalam tawa ada mesranya
adalam diam ada bijaksana
dalam tangannya kita terbina

"Selamat Hari Guru"

18 comments:

anaklaut said...

selamat hari guru...

T.u.Y.a said...

anaklaut : Tenkiu...selamat hari2 jugak utk anaklaut..

M@L@ said...

selamat hari guru utk Cikgu T.U.Y.A.

T.u.Y.a said...

kak Mala : terima kasih..bestnye ade org wish nih..heheh

Anie said...

Selamat Hari guru untuk cikgu tuya

T.u.Y.a said...

anie : selamat hari ibu..lom terlambat kan..kan?kan?kan?

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

selamat hari guru tuya

Ivy Metaga said...

cikgu tuya, selamat hari guru!!!!..

ai said...

SELAMAT HARI CIKGU!!!!!! SEMOGA KAU SUKSES...


~GI AMIK KAD HARI GURU KT BLOG AKU TU..

A a D i I ? said...

selamat hari cekgu, tuya... =)

el said...

selamat hari guruuuuuuuu sure dpt byk hadiah ni..bak mai satu.hehehe

ieNn ZaZa said...

oohh cikgu ku tuya..wlpn dh wish aritu tp nk wish gk lg skali..Happy Teacher's Day :-)

T.u.Y.a said...

kak Tinie : muchos gracias!!!

ivy : selamat hari guru jugak utk mak ivy..

kak ai : tenkiu kak ai vouge..yea yea dapat hadiah..nak maik dah nih..

senget : thanks..aku la seorg cikgu yang senget..hehheeh

el : bukan adiah yang diharapkan..tapi kalau ade tu..ape salahnye bg cikgu ni kan..tp x de la minta2...harap2 ade la..wakakakaka..poyos..

ienn ZaZa : dah dua kali wish nih..tenkiu banyak2..

~ Lady ell ~ said...

selamat hari guru tuya!! teruskan jasa murnu mu itu .. :)

~ Lady ell ~ said...

murni*

aZuRa AhMaD said...

tuya..selamat ari cikgu...

D.O.U.B.L.E...S said...

selamat hari guru untuk adik aku sorang nie...besar pengorbanan mu ..

Lina said...

yes teacher tuya..selamat hari GURU sedunia...
berusahalah anda untuk anak bangsa kite...cayok..cayok...!!!