The Best Followers

01 June 2009

Akhirnya..Redha dengan ketentuanNya.

hidup mati ditangan Tuhan..segala yang di dunia telah di aturkan oleh NYa..akhirnya,Muhammad Faiz Dinie kembali ke rahmatullah..x sampai pun 24 jam hayat dia..
tepat pukul 8.00 pagi semalam,mok adik aku tepon bgtau baby Dinie dah meninggal pukul 7.40 pagi..paru2 x berfungsi..masa tu aku dah x leh nak kata ape..berat nya Dugaan Tuhan bg utk uji adik aku..

pkul 9.00 pagi dah sesiap sume aku ngan eri bertolak balik Jhr..perjalanan yang makan masa 6 jam tu rasa mcm lama sangat..aku rasa mcm x sampai2..sbb abah kata nak kebumikan arwah lepas Zohor..

alhamdulillah..selamat aku sampai kg aku (Mersing) pukul 2.00..mayat dah dimandikan,dikapankan..memang nasib menyebelahi aku,dapat aku menatap wajah terakhir anak sedara aku..comel sangat..putih..mulus..senyum..adik aku (mak arwah) x leh dah tahan nangis..dia x berkesempatan n berpeluang nak nyusukan pun baby..terkilan..redhakan pemergian Dinie..

adik ipar aku (ayah arwah) dengan mak dia..

aku ikut g kubur..kebetulan gak kubur arwah Dinie sebelah kubur arwah nenek aku..jadi senang la bile dah setempat..sengaja abah pilih lokasi tu,senang nak menziarah..

kat bawah ni ade sket pic yg sempat aku amik..walau pun sedih,tapi aku reha dengan ketentuan ni...cuma skang ni aku kena selalu temankan adik aku..kuatkan semangat dia..sedih aku tengok dia..

dapat dukung sekali tu jadi la..memang menyentuh perasaan aku..air mata masa ni x berenti2 ngalir..


saat saat terakhir sebelum jenazah di tanam..



eri x sampai hati nak ngadap sampai ke liang lahad..duduk tepi jadi pemerhati..



alfatihah..






16 comments:

eiza in the house.. said...

alfatihah utk arwah Dinie..

sesungguhnya ada hikmah disebalik yg berlaku itu..

moga dia menunggu ayah dan ibunya di pintu syurga nanti..

Fly said...

Alfatihah... Allah amat menyayanginya..

maswani said...

Takziah.. Al Fatihah..

D.O.U.B.L.E...S said...

setiap apa yang berlaku pasti ada hikmah yer..

NANIE said...

alfatihah..

dihrp mak dn ayh dinie tabah menghadapi ujian ini..

sesungguhnya Allah lebih menyayanginya...

atan said...

al fatiha buat anak saudara akakipar tu.. sesungguh baby itu akan menyelamatkan ibu nya di akhirat nanti.. sama sama kita berdoa ,,amin

~ eila'z ~ said...

Salam sis, Takziah. Sedihnyer, tak sanggup rasanya menghadapi saat2 mcm ni. Yer la kita dah bergelar ibu... tau prasaan seorg ibu mcm maner. Mudah mudahan ibu arwah lebih kuat dan sabar menghadapi ujian tuhan ni yer....

Insyaallah dier akan mendoakan ibu dan bapanyer msk ke syurga jugak... aminnn

dkama said...

setiap yang lahir itu telah ditetapkan 3 perkara iaitu rezekinya, jodohnya dan ajalnya...

al-fatihah buat arwah dan al-fatihah buat diri sendiri...

ieNn ZaZa said...

Takziah..Allah menyayangi dinie...

Dee said...

alfatihah utk arwah dinie..dia akan tunggu ibunyer di pintu syurga..itu sudah tentu..takziah buat adik tuya ye..

Sapiah Hussien said...

عناللهوايناءيلايهيروجيءاون

sayanghasni @ yus said...

salam takziah buat tuya sekeluarga..

wahai si ibubapa..
berdoalah selalu pohon keampunan..
kerana kamu telah dikurniakan satu syafaat untuk membantu kamu di akhirat kelak..
sesungguhnya Allah maha mengasihi hamba-NYA..

Anie said...

sedihnya...tuhan jer yg tau...pernah jadi kat sedara bd mcm nih...dlm pantang baby tak der..nasib hubby dia kuat bagi semangat..

Al-fatihah untuk arwah Dinie

aZuRa AhMaD said...

sedihnya...apa daya Allah lebih menyayanginya....kak zura pon rasa sedih la...kalau la terjadi pada kak zura..tak tahulah apa nak cakap...tambah lak sampai skang lom ada anak...

Takziah.....Al Fatihah....

T.u.Y.a said...

thanks ye sume sbb mendoakan kesejahteraan anak sedara Tuya yg dah pergi tu..
pasti ade hikmahnye sume tu kan..
terima dengan redha..

ai said...

Takziah utk adik kau somi isteri. Alfatihah utk Arwah Dinie :(

Semoga kowang tabah & kuat semangat utk menempuh ujian Allah ni. Kau pon kene kuat semangat utk adik kau tuya..