The Best Followers

29 July 2009

JaDi BaBy SiTTeR JaP



malam td lepas maghrib tengah aku melipat kain,datang lak si mak Piqah..
nak minta aku tolong jagakan si Piqah..
dia ni dok selang 4 rumah dr rumah aku..
dia nak g tgk umah baru..dia nak pindah bulan depan..
eri lak g umah adik dia..tggal aku sorg2..
ok gak kalau aku jaga budak kecik nih..ade gak la wat riuh rendah umah..


memula datang suka suki ko yer..senyum gelak lg..


mak dia siap bawa mainan bunyik2..nak suh anak dia main..takut nangis..ketumbuhan kat idung dia yang merah tu dah susut dah..aritu mak dia bawa g doc,sedut sket2..kesian budak nih..



dia nampak lak laptop aku kat bawah..bukan main lagi dia ngetuk keyboard..mcm pandai je kan..pastu gelak2 sendiri..


masa ni dia dah mula nak intro2 nangis..dah penat main agknye..kena la aku dukung2..pastu melalak bagai nak raknye..
nasib bek mak dia tggalkan susu..kalau x haru gak la aku nak cari kat ne la susu bg dia..susu yang adoo dah lama expired...ngeh ngeh..hehehe..



abis sebotol susu dia..senyap..rupa2nya zzzzzzzzzzzzz..nyenyak sampai x sedar ape dah..mak dia dtg amik pun dia tido lg..letih la tu main..



video

abis tisu dia kuorkan dr kotak..pastu dia dok koyak2kan..bile aku tegur dia wat sampah..leh lak dia senyum2..geram aku tgk..mcm nak gigit lak anak org nih..



18 comments:

ber_uwang said...

pasni baby sendiri la pulak... kebun oh kebun

Ena Qaisya said...

leh akk tanye?
kat idong dia tu mmg ade masa lahir atau pun dia jatuh?

ai said...

E'eh...dah lama tak tengok piqah! Budak mmg nampak cepat besar kan? lain pulak aku tgk..hidung pon dah surut skit. cerdik!

- mlm ni aku hantar opet lak ye..kwang3

T.u.Y.a said...

ber_uwang : doa la ek..mana tau jangkit lak..hehehhh



kak Ena : kat idung dia tu masa lahir x de,pastu seminggu lepas lahir timbul mcm darah,lama2 makin besar..mcm idup gitu..g doc,doc kata darah sbb budak ni lahir x cukup bulan..6 bulan dah kuor tapi lahir dalam keta..
g bomoh2 lak,bomoh kata terkena benda sbb lahirnya tepi jalan dalam keta..

wallahua'lam..mak dia x tau mana satu betul..tapi dah surut sket dah..kalu x dulu lg merah..

T.u.Y.a said...

kak ai : dah setahun dah..debab..tapi lom leh jalan lagik..kaki dia mcm kecik sket la kak..x kuat sangat..

aritu masa mak Tuya g sini,nampak Piqah..mak kata agknye sebab x cukup bulan tu lambat sket proses tumbesaran dia..

-Tuya rasa kalau ngan Opet,maunye Tuya yang nangis..ganas oooo Opet..sekali dia jerit,mau berdengung2..tapi yg penting dia sangat le cumel..hehehhe

fazilzura said...

baru nk tny psl idung nye tu ..
ohh ada ketumbuhan ke .. sib baik dh surut yek .. nmpak comel dh ..

T.u.Y.a said...

kak zura : a'ah..kalau org tak tau bile tengok dia mesti dok tnya..dulu lg merah kak..berkilat2 mcm nak pecah..skang dah elok banyak dah tu..

ieNn ZaZa said...

come nye laa..tetba rindu lak kt cousin aku..agknye sebaya kot ngn piqah..lom pandai jln lg..

bile laa nk dpt anak sdnr ek..huhu..kena tggu kawen doluuuu..

D.O.U.B.L.E...S said...

bijak budak nie..

Dee said...

siannyer..kt idung dia tu..praktis ke? dh leh kawin ni..

dkama said...

lamak susu betukar menjadi keju... hahaha PEACE...

CuTeMiUt78 said...

alahai kesian nya.. sib baik dah surut dah.. klu tak.. mau tak comel dah.. takpe praktis dulu.. sok..sok.senang dah

anaklaut said...

salam...cikgu tuya,

best tengok baby cikgu tido..lenanya..penat betul ni..

p/s: tq sudi singgah blog anaklaut.:)

eiza in the house.. said...

alahai piqah..bila la nak g tgk piqah nie..meh la ambik aku kat bp..

aku pasan umah ko semua hijau..hehe

~ eila'z ~ said...

eh siannya tengok idung dier...

mamai said...

kau patut ada satu lagi tu buat penyeri hehehehehe

T.u.Y.a said...

ZaZa : mmg comel dak piqah tu..suka jerit2 lak tu..

cecepat la kawin..dah cukup umur dah tu..




kak cT : bijak n senang gelak kak budak nih..



kak Dee : praktis nak dpt anak pompuan lak..kawin tu dah mmg dah kawin..hehehe

P/S : Tuya nampak mcm anak dara ke...kui kui kui..



kama : pandai la ko..keju la ape la..keju pun sedap tau..huhuhuhu



cutemiut78 : x de pengalaman jaga ank pompuan..hero Tuya tu dulu senang je kot..heheheh



anaklaut : salam kembali..baby orang kita pinjam jap..hehehe



eiza : ko tu jom le g umah aku..tah bile nya nak sampai...

aku kan mmg gila hijau..abis sume nak ijau..



eila'z : skang ni dah ok sket..sebelum ni lagi la merah sangat..mcm bengkak..kesian betul..



bro mamai : ye la..usaha tangga kejayaan la ni..heheheheh

ieNn ZaZa said...

umur memg cukup tp xjmp lagi calooon yg sesuai..cam mn nk kaweeen???????