The Best Followers

16 July 2009

MaCaM MaCaM HaLnYa



1. Kondominium tidak ada kena mengena dengan kondom. Tetapi di kondominium kita boleh dapat banyak kondom terpakai.

2. Aurat dan urat adalah dua benda yang berbeza. Namun begitu, apabila melihat perempuan yang mendedahkan aurat, urat lelaki akan krem di sesetengah kawasan.

3. Kuih tat enak di makan. Tapi apabila kita makan lapan keping kuih tat, kita mungikin dituduh mencarut. Kalau tak percaya, cuba kira satu tat, dua tat, tiga tat, sampai lapan.

4. Laksamana adalah jawatan besar di dalam kesultanan Melayu Melaka. "Laksa kedah" pula adalah contoh jawapan kalau orang tanya kita "laksa mana ni?"

5. Barbeque adalah makanan yang enak. Namun begitu 'babi queue' haram dimakan oleh orang Islam.

6. Membuat tahu sumbat sungguh meletihkan. Lebih letih lagi kalau orang lain hanya tahu nak sumbat je tahu sumbat dalam mulut.

7. Si Bosia dan Bojan dipandang hina oleh masyarakat. Namun begitu si Boroi yang makan duit rakyat mendapat sanjungan.

8. Bermain bola keranjang memang meletihkan. Bermain di ranjang juga boleh meletihkan.

9. Allahyarham P.Ramlee tak pernah dapat Lesen P sebab baru diperkenalkan. Penyanyi pop yeh yeh L.Ramli mungkin pernah dapat lesen L. Tapi Allahyarham A.Ramlie tak pernah dapat lesen A sebab tak ada.

10. Ramai orang lelaki takut kalau-kalau mati pucuk. Tapi tak takut kalau-kalau mati esok.




11 comments:

ber_uwang said...

yang no 1 tu jangan guna selalu erk sebab kalau selalu guna masa bercucuk tanam... berdua la selama nya

suhaila-ab said...

huh..entry ko ni ala2 18sx sikit nih..kena taruk label kat atas entry...nanti ada anak2 bawah omo bloggers yg baca tak paham pulak! jenuh omak ekh nak terangkan...tak ke payah tuh...tp aku paling stuju ngan nombor 10 tu...dah sihat tubuh badan pun hari2 duk telan tongkat ali...last skali terus mati...

~~ciklinn~~ said...

mihahahhahahhahahhahaa lawak2.... suka aku kan kalo benda camnie... huargh huargh huargh

mamai said...

yang last sekali tu menakutkan aku

ai said...

putus urat kentut aku!!! wakaakakakaka

el said...

kahhhhhhhhhhhhh yg tat tu klako
semua klako...kahhhhhhhhhhhhh adoyai

T.u.Y.a said...

ber_uwang : heheheehe..kalau nak jadi2 tu guna ala pe pun..jadi jugak..


kak sue : biar penat mak abahnye menerangkan kat anak..heheheh...setuju sangat la ngan akak,tongkat ali la sangattt..



ciklinn : jangan gelak lelebih..nanti makin cumel n tecit..hehehehehe..



bro mamai : tau takut yer..


kak ai : urat kentut spare ade lagi satu..ngeh ngeh ngeh..


el : aku pun suka yang tat..tat tu..eri siap kira satu sampai lapan..

dkama said...

hahaha mati pucuk tuh lebih aib dari mati katak cekgu... PEACE...

T.u.Y.a said...

kama : tau pun..hehehheeh..jangan la sampai mati pucuk..pucuk ubi pun x leh ganti...hehehhhe

Dee said...

ada2 je tuya ni..lawak ar..

ct rahani said...

lawak di petang hari.. adeh la sakit perut baca nih..