The Best Followers

12 August 2009

DeMaM



ari ni aku x g skolah..
x sihat..asik bersin je x benti2..
naik jammed kepala otak ni..
tapi x de lak selsema,cuma tekak aku sakit..perit..
nak telan air liur pun mcm telan ikan buntal yang banyak duri tu..
menyeksakan..
malam td kul 2 am aku ajak eri g klinik..
x tahan sgt2 dengan ketidakselesaan badan aku..
x leh nak tdo..sendi sakit sume..
doc kata demam biasa tp x bg aku g skolah sbb takut aku lak jadi pembawa virus demam ni kat dak2..
yeay!!!dapat mc 2 hari..bersenang lenang la kat umah dgn badan yg sakit..
tapi nak gak puasa..so..arini aku puasa..
puasa ganti..sehari je lg nak ngabiskan..sungguh lalai..
harap2 demam aku ni cepat la elok..x suka lemah longlai mcm ni..


-sakit itu penghapus dosa2 kecil-


19 comments:

el said...

take care ok
get well soon

tu laaa nak pose bru nak ganti
gataiiii

kahhhhhhhhhhh

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

Get well soon Kak Tuya......
walaupun demam biase,tp kene beware oooooooo!
Muahhhhhhhhh

fazilzura said...

lor sian nye ...

pe lagi terus minum air oren (fresh ) and epal ijau yek ..
kurg vit tu

mamai said...

tuya kita senasib la hari nie aku pun cuti dua hari

Fly said...

semoga cepat sembuh..

T.u.Y.a said...

el : tenkiu..cecepat la baik demam aku ni..rimas dah..

tu la..dah nak dekat puasa baru terhegeh2 nak ganti pose..mmg gataiii!!!suka tau gatai2 nih..heheh




aJ : tu la..memula pk kalau le kena H1N1..isshhhh..minta dijauhkan..

muah muah jugak utk kamu..



kak zura : nnti buka pose nak minum jus2..one two jus!!!huhuhuhu



bro mamai : tu la kan..memang musim demam la bro..sama2 la kita berehat yerk..hehehehe..



sir fly : tenkiu tau..

NANIE said...

hi tuya..

ciannya kat ko nie..
akk doakan tuya cepat sembuh yea..
insyaallah..

ai said...

uiiii!!!

Kau elok2 tuya. simpton2 kau tu agak menakutkan jugak. Aku ni br je smp kat opis. angkut along gi klinik $1 cek darah. Dia demam virus! Sib bek doc ckp leh elok dgn antibiotik..tp tu pon kene berjaga2 gak tu..kau elok2 tau. Minum air bebanyak...

ber_uwang said...

akakipar demam... makan ubat ye.. semoga cepat sembuh...

eiza in the house.. said...

kecian ko..
ko rehat la pepuas yerk..

coklat panas said...

お大事に(odaijini=semoga cept sembuh)
akak macam di tag je kat blog saya..
kalau larat laksanakanlah yer..
rajin2 makan ubat teacher tuya:)

caluk@cencaluk said...

alamak cikgu dah sakitlak, take care k

Fiza Nordin said...

moga cepat sembuh...jgn culas makan obat yek... :D

aZuRa AhMaD said...

tuya..moga cepat sembuh..aritu kak zura yg demam...seksa gak....sekarang alhamdulillah....jgn lupa mkn ubat tau...

maiyah said...

salam tuya.. semoga cepat sembuh, ciann tengok dia atas katil camtu hehe

ieNn ZaZa said...

jgn sebarkn virus kt skola yer..huhu..take care

Dee said...

take care...

T.u.Y.a said...

kak nanie : terima kasih atas doanye tu akk kak..insyaallah,x de pe2..



kak ai : mmg menakutkan gak kan kak..Tuya pun ni banyak minum air masak..tekak perit je nih..




beruwang : nak sihat cepat kena la makan ubat..kalau x kem salam la nak makan ubat pahit2 tu..




eiza : busan tau dok umah..kalau tenet ok leh la kaco2 ko tengah keja..hehehe




ceklat : rajin betul nak ngetag ekk..ye la,skang dah berani dah makan ubat..




kak Fiza : kalau ikut hati kan,x de nya nak makan ubat..nak baik ni kena la makan..huhuhuhu




kak zura : tenkiu kak..tu la..kita gilir2 demam eh..




kak maiyah : salam kak..x de la sampai tertonggeng mcm tu..hanya imiginasi hehehehe..




zaza : sebab tu la aku x g skolah ni..syang kat bebudak tu..x pasal2 sakit berjangkit lak kang..



kak Dee : terima kasih kak..akk sangat cumel..

Maswani said...

salam tuya..siannya demam.. hati2 tau..
rehat n makan ubat..minum air byk2..
take care tuya..muahh muahh..