The Best Followers

11 August 2009

DeCo YanG x BeRaPa NaK DeCo..



ni cite malam minggu yang lepas ..
kan aku kata aku ade la wat makeover sket kat umah adik ipar aku..
deorg balik kg..so,masa ni la nak proses umah tu biar jadik umah..hehehh..
bukan sebelum ni x jadi umah..tapi biasa la kan org bujang..
yang doknye 3 org..lelaki 2..pompuan nye sorg je..
x larat gak la adik ipar pompuan aku ni nak mengemas setiap masa..
ade je yang tukang sepahkan..
dia ngadu kat aku aritu..letih dia kata nak mengemas tetiap hari..
weekend 2 ari kemas elok je..
lpas tu jadik semula sepah..tension2..
jadiknye..untuk meringankan beban kepenatan adik ipar aku ni..
aku ngan baik hatinye la memikirkan mcm ne nak tolong dia bg x tensen sgt..
so..masa deorg balik kg ni la masa nak mulakan pojek..
biar dia sampai umah..tenang je rasa sbb dah kemas sume..


ni kat depan..tgkap ni bukan x de langsir ye..ade..warna oren tapi nipis..aku dah tanggalkan sbb nak basuh.warnanya dah naik itam lama x basuh..aku gantikan ngan langsir lain lak..


selepas di ganti..langsir ni dulu aku guna sekejap,,aku jahit sendiri tau..huhuhu..jadi le jangan x de kan..siap dah satu part..nexttt!!!


ni dapur..jangan terkejut..ni le dapur adik2 bujang aku yang 3 org tu..ngan kotak2 stok makanan..ngan sinki penuh pinggan..mcm2 adaaa!!!tapi x pe,akak mu akan membantu..jangan risau..masing2 bz ngan keja,penat lagi..aku kan keja separuh ari je..heheheh..aku kan akak!!


lepas siap dikemas..aku gantungkan kain langsir lama yg x guna utk tutupkan kabinet yg x bertutup tu..so x de la nampak segala mak nenek stok makanan deorg tu..pinggan pun dah basuh..dapur pun dah mop..beres!!!


part dapur ni eri la kena kutip segala sampah..mop n sapu..bab susun2 aku nye job..dia pun semangat nak kemaskan umah adik tersayang..caiyok2 b!!!


hasilnye..x de la banyak mana aku kemaskan,tapi boleh kata ok la dr sebelumnya..aku bawa kapert tu dr umah..bentang kat depan tb..leh gak deorg baring2 atas kapert tu..yang lain2 tempat aku x usik sangat la..aku cuma susun je la,kertas2 buku2..tak nak usik barang deorg,takut susah deorg nak cari..tak pasal2 aku kena marah..heheheh..

n3 ni bukan nak mengaibkan sape2..lelagi adik2 ipar aku tersayang tu..cuma nak cite xtvt malam minggu aku ngan eri..ape2 pun aku puas hati sbb dapat gak tolong deorg mengemas rumah..

pas ni sape2 nak suh aku kemas umah dia..sile jadik adik ipar aku yer..hua hua hua..cepat sementara stok masih ade!!!!wahhh..

p/s ; incik aTan..bile nak renew tittle adik ipar Tuya nih?nak expired date dah..hahahaha..


-sepakat membawa berkat-




17 comments:

Shangyih Y said...

早晨起床的第一件事
What do you do first after waking up in the morning? Maybe you brush your teeth, go to the toilet, or change your clothes immediately.
The lastest news title is "Breakfast Can Wait. The Day's First Stop Is Online." It means that technology has shaken up plenty of life's routines.

T.u.Y.a said...

shangyih Y : not for everyone..technology is important things in our life,but not shaken up my life as wife,mother n teacher..
the best is i'm happy with my life..

ber_uwang said...

peeeh akak ipar aku speking english la... he he he soal renew tu tunggu kacip tak mengacip dulu....

mamai said...

pakcik nak, pakcik nak...

nak mintak tolong kemas rumah ajer

maiyah said...

salam.. wah meriah gitu, gotong royong.. dulu saya ni pun tak suka tgk barang sepah, tapi skrg dah tak leh nak mengemas lagi huhu

T.u.Y.a said...

beruwang : nak tggu kacip dtg mengacip lambat le..alamatnye x renew la ko nye lesen..heheheh



bro mamai : buleh2..nnti dtg menyerbu..masak sesedap tau..huhuhuhuhu



kak maiyah : salam kak..Tuya mmg x leh tengok umah bersepah2..nnti mulut Tuya ni jadi macam ape tah..x benti bebel..eri x nak dengar,dia pun kena la tolong..

aleh said...

kak mithali nih....syabas

T.u.Y.a said...

sir aleh : mithali yang x bape mithali..tapi harap2 disayangi..hehehh

el said...

beruntung dpt kakak cm gini
harus banjer kakak kamooo..hehehehe

T.u.Y.a said...

el : deorg kalau banje selalu tapawkan aku je..kalau aku dtg sana musti wajib aku yg kena masak!!

ieNn ZaZa said...

leh laa ko tolong kemas umh aku plak pasni...heheheheh

T.u.Y.a said...

zaza : nak suh aku kemaskan gak ekkk..jadik le adik ipar aku dulu..hehehehe..

Dee said...

dee pun baru je kemas umah semalam...

fazilzura said...

wahhh .. dh kire bagus dh tu ..
kire ok ler .. berubah ler jgk rupe nye dr yg b4 tu ..

T.u.Y.a said...

kak Dee : tu je la keja org pompuan ni kan..asik kena kemas umah je..



kak zura : berubah gak kan?kan?kan?
heheh..dr x kemas langsung..

Fly said...

akak mithali ni nih :)

eiza in the house.. said...

wah2...deco bersama tuya
kalahlah mr eric lepas nie
nak ikat contract ngan aku tak..
haha