The Best Followers

19 August 2009

MaaFin Tuya Ye..







"dalam pada itu ingatlah,orang yang bersabar dan memaafkan (kesalahan orang terhadapnya),sesungguhnya yang demikian itu adalah dari perkara-perkara yang dikehendaki diambil berat..(melakukan )..: Surah Al-Syuara',ayat 43..

bila baca maksud ayat tu,dah terang2 ayat suruhan tentang maaf memaafkan..
antara marah,dendam dan maaf sebaik2nya kemaafan lah jadik pilihan utama dlm hidup kita..
tapi mampu ke kita manusia biasa ni yang punya perasaan,hati,nafsu dan segala jenis penyakit hati melupuskan perasaan terpendam jadik dendam dengan memaafkan?

memang aku dah sedia tau..perasaan marah,dendam yang disimpan dalam hati x akan mudah utk dibuang jauh..
lagi2 la kalau kita jenis yang susah nak melupakan setiap ape yang org dah buat kat kita kan..aku salah seorg dari kalangan orang2 tu..senang memaafkan tapi susah utk melupakan.x baik betul pangai jahat aku tu kan.syoohhhhhh jejauh...

di kesempatan yang ada ni..sempena kedatangan bulan paling mulia Ramadhan..aku nak susun sepuluh jari,memohon kemaafan penuh keinsafan seandainya aku ada wat salah yang disengajakan ataupun x..mana la tau x sempat nak bermaaf2an hari raya nanti..heheheh..

terpk gak aku..bile nak raya,nak berpisah,nak puasa,nak g jauh baru la nak dok minta maaf..kenapa tetiap hari kita x minta maaf kat org kan?sedangkan tetiap ari mmg kita ade salah je ngan sape2..ishhhh..tu la sikap kita yang lupa dan leka..aku pun sama je..

kalau panjang umur kita akan berpuasa Sabtu ni..jadi sama2 la kita menyambut Ramadhan dengan penuh tawaduq nye ye..walaupun aku x dapat sambut Ramadhan sbb aku telah dijajah oleh bendera Jepon..rugi2..selamat berpuasa kawan2..


- kemaafan dendam terindah -



14 comments:

caluk@cencaluk said...

salam2 he he selamat berposa

aZuRa AhMaD said...

tuya..selamat berpuasa yang akan tiba..Insya Allah sabtu nih....

Abelitokjoro said...

salam mesra selamat berpuasa semuga di berkati allah jua...bagi abeli setiap kali sebelum tido.. abeli akan memaafkan segala kesalahan orang lain terhadap kita sekiranya ada ....

maiyah said...

salam.. hik hik.. belum raya nak mintak maaf gak kat tuya.. sebab terketawa terdekah2 baca n3 yg lawak heee

Maswani said...

salam tuya..samalah dgn k.wani..mitak maaf jugok dgn tuya..
semoga kita semua diberkati di ramadhan yg menjelang tiba..

--take care tuya..moga cepat sembuh..
rindu nk view n3 tuya yg best2 tu..

YanDarwisy said...

Kite pun sama jugak. Kita suka entry kamu ni. Kamu tu jaga diri baik2...

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

Salam Ramadhan utk Akak sekeluarge , & sume Bloggerzzz....Muahhhhhhh

mamai said...

selamat berposa tuya...dah sihat ker

s@yangh@sni said...

"andai aku berdosa terhadapmu..
andai aku menyakiti hatimu
andai komen2 ku mengganggumu
komohon maaf lahir batin
selamat menjalani ibadah puasa"

ai said...

Selamat Menyambut Ramadhan utk kau jugak..tp xde menda nk aku maapkan kau sbb kau xde buat salah pon kat aku. ke....kau ada ngutuk2 aku kt blakang?? muahahahahahaha :P

Dee said...

erm..pompuan mmg gitu..forgive but not forgotten..hehehe..dee pun mtk maaf tau ngan tuya..selamat menyambut ramadhan..

KUNTONG said...

TuYa : Walaupun belum lama kenal melalui alam maya ini, tetapi PC rasakan sudah amat mesra. Walaupun tak pernah bersua muka. Di kesempatan ini,PC menyusun jari sepuluh yang dah berkedut ini, memohon agar dimaafkan segala kekhilafan dan keterlangsungan kata-kata yang sedar atau tidak sedar. Kirim salam yang amat mesra buat suami TuYa.PC doakan agar TuYa hidup dalam lindungan Allah SWT, serta doakan agar rumahtangga TuYa sentiasa di dalam kebahagiaqn yang sebenarnya.Amin ............

ku basuh seruas buluh,
untuk ku isi pulut bekalan;
ku hulurkan jari sepuluh:
ku mohon maaf segala kekesalan.

Temakasih dari Kuntong.

T.u.Y.a said...

caluk : selamat berpuasa jugak..jangan ponteng2 tau..



kak zura : selamat berpuasa kak..mesti juadah berbuka 1st day special kan..ecehhh..Tuya nih,lom pun puasa pertama dah bangan nak berbuka lak kan..hehheh



abeli : salam ramadhan..Tuya pun nak jadi mcm abeli la..sebelum tido nak memaafkan sume org..heheh..



kak maiyah : selamat berpuasa kak..
gelak n senyum tu pengubat luka..



kak wani : salam puasa kak wani..Tuya dah nak sihat dah ni..thanks atas doanya ye..

T.u.Y.a said...

kak Yan : kita pun suka kak yan jugak..suka sangat2..selamat berpuasa kak..



aJ : salam bersalam..nnti leh la kita g bazar ramdhan depan shell together2 ekk..



bro mamai : salam jugak..puasa jangan x puasa..Tuya dah nak sihat dah..dah leh gelak2..hehehhe



kak Yus : x ade satu pun yang menyakitkan hati Tuya sbb Tuya tau sume sayang Tuya,,huhuhu..pasan dah Tuya..



kak ai : selamat berpuasa juga kak..Tuya x de la kutuk2 akk,cuma kadang2 ade terpuji gak la..tp akk x tau..hehehhhehhe..



kak Dee : selamat menahan diri dr lapar dan dahaga,dan jugak ber karok2..wakakaaka!!




Pk : terima kasih atas doa dan segala nasihat tu..
Tuya teringin jugak berjumpa ngan PK..Insyaallah,satu hari nnti kita akan bertemu jugak..

selamat berpuasa PK..