The Best Followers

21 August 2009

MacaM Ne NaK SayanG SumeoNe?






Sayangi dengan hati bukan dengan perasaan..

-Kalau kita meletakkan sesuatu perhubungan tu dalam kawalan perasaan,mesti nya hubungan tu gagal..sebab perasaan kita akan cepat berubah2..menyampah la..benci la..meluat la..sume ade..


Sayangi seadanya..
-Dunia ni ade hampir 50 billion manusia..dan ade macam2 pangai mengarutnya..semua manusia ade kelemahan dan keistimewaan sendiri yang dikurniakan..biarkan ianya mcm tu...x yah le sesekali nak over mengubah ape2 yang dia seadanya..kalau dia berubah,x de la dia yang sebenar2nya dia kan..
( aku selalu je suka mengubah ape yg ade pada eri..mcm x bersyukur je ngan apa yg ade kan )..


Hormati keputusan dan pendiriannya..
-tak yah le nak merayu,nak berlakon semata2 nak dapatkan cinta dia..sebab satu hari nnti mesti ape yang kita dapat dr dia hanyalah cinta simpati,kesian..bukan cinta sepenuh hati..



Yakin dengan diri sendiri tentang kesempurnaan nya..
-jangan le kita mengharap terlelu kesempurnaan darinya sebab dia mmg dah cukup sempurna bila kita terima dia masa tengah bercintan cintun dulu..



Percaya pada dirinya..
-Sentiasa bersangka baik pada dia..kalau nak wat ape2 yang agak melampau tu pk2 la dia..kalau kita x leh terima ape lagi dia kan..


**saja je la aku wat n3 ni utk memuhasabah diri part sayang menyayang ni..bila baca mmg seketul2 kena kat batang idung aku..
tadi aku minta maaf kat eri sempena puasa esok..dia kata " b dah maafkan awak sebelum awak wat salah Yang"..
uwaaaa!!malunya aku bila dia kata mcm tu sbb mmg aku banyak wat salah pun..nak2 sejak2 demam ni..ade je yg x kena..

so,macam ne kita nak menyayangi seseorg tu terpulang la pada kita kan..tapi mesti la rasa sayang tu sampai pada org yang kita tujukan tu..

Tuya sayang sume kawan2 Tuya...korang sayang Tuya x?Teka???


- satu satu..Tuya sayang kamu -


9 comments:

maiyah said...

salam.. moga hubungan tuya dan suami sentiasa ceria.. bertuah eri punya isteri yg menyayanginya

T.u.Y.a said...

salam kak..
semoga doa akak akan sentiasa mengiringi kami..amin..

Tuya sayang eri,tapi Tuya tau dia sayang Tuya lagi banyak dr Tuya syang dia..sbb tu Tuya ni asik ade je salahnye..hehehhehehe..

anaklaut said...

salam...cikgu tuya,

terima kasih atas ulasan cikgu di blog saya..

ber_uwang said...

akak ipar memang sayang abg nasir cuma kekadang tu saja je buat hal.. tapi org kata lidah sam gigi dok dlm mulut pun tergigit ini kan pula kita yang datang dari lain lain perut mak..

apa apa pun adik ipar tetap mendoakan akak ipar sama abg nasir sentiasa sayang menyayangi sehingga ke akhir hayat...

eh lebih lebih lak adik ipar mu ini.

caluk@cencaluk said...

aku doakan kau sentiasa disayangi dan menyanyangi org yg kau sayang. kau dah baik demam ke ?

T.u.Y.a said...

al : salam al,
tq jgak sudi berkunjung ke sini..



adik ipar : mana tau nih?hehhehhe..kdg2 saja wat pangai yang akan wat dia meluat..tu la namanya cari pasal..



caluk : semoga doa kau akan sentiasa mengiringi aku..aku dah nak baik demam dah..cuma batuk je lom ilang lg..

aZuRa AhMaD said...

Sayang suamiku..sayang familiku....sayang kawan2ku...dan syg kwn2 blogku...Sayang menyayangilah sesama kita....syg tuya gak...

T.u.Y.a said...

kak zura : sayang akk jugak..sayang sangat2..sebab Tuya x de akk..jadik Tuya jadik sonok sangat bila kat blog ade ramai akk..suka tau!!!!

suhaila-ab said...

kita mesti sayang menyayangi...musuh pun kita saynag jugak...pasal bila marah ke geram ke mesti kita teringat kat musuh kita...sayang jugak kita kat dia...mulut je kata tak nak igt...