The Best Followers

03 August 2009

WeeKenD aT FloRia



ahad semalam aku mengangkut adik2 ipar aku g jalan ronda2..
plannya ari Sabtu nak g jalan TAR,tapi kena cancel sbb rusuhan mengarut tu..
so,semalam sebagai gantinya,aku ajak deorg g Putrajaya..ade Floria Excibition 09..
kitorg sampai pun dah kul 5.30pm..sbb sebelum tu g MyDin dulu,beli barang2 dapur sket..
mmg happening kat Floria tu..berbunga2 mata,hati,otak..
pandang sana bunga..pandang sini bunga..warna warni..ceria..
jom la layankan pic2 yang sempat aku amik..
ni dr kamera aku,kat kamera adik ipar aku lg banyak..sampai abis2 bateri deorg kerjakan..

Floria Excibition 09


bunga2 yang warna warni


aku rasa mcm nak petik2 je bunga2 tu..cantik sangat...


kami yang jakun..hehehhe..sebenarnya yang lelaki2 tu x de la jakun mana..kitorg pompuan2 ni je yang excited terlebih bile tgk bunga2 cantik..sket2 wahhh!!!wahhh!!!!


macam2 jenis bunga ade..yang kembang..yang kuncup..yang bulat..isshhhh!!!!cantik2 la.


eri yang konon2 excited..padahal aku tau kaki dah lenguh dah tu..huhuhuhu..


penat meronda..singgah kat booth PizzahuT..makan time..abis le diet aku..

asal ade bunga,mesti nak bergambar..nasib le eri rajin melayan..hehehehe


kolam buatan yang menenangkan..eri kata "kat blakang umah Ma kat kg pun ade Yang"..(ayat x puas hati la tu sbb dah penat..kui kui kui )


masa kat bunga ni..wangi sangat..mmg segar2 bunga rose ni..geramm!!!


Tuya n Eri

bunga lagi..kaktus tu sangat2 cumel..


macam2 jenis bentuk deorg wat..menara la,bola la..


rehat jap sambil melepak kat tepi tasik..muka eri mmg nampak penat sangat tu..


abis meronda pkul 8.30pm..tu pun sbb bateri kamera dah x de..pastu masing2 dah x larat dah,dalam keta layan perasaan,layan otak,layan penattt!!!!sebelum sampai umah singgah makan dulu,kenyangkan perut,x yah la nak masak bagai balik nnti..sampai umah masing2 macam ape,sakit kaki la..sakit pinggang la..sakit punggung la..sume cukup..tapi yg penting best..sape2 yg dedekat ni g la Floria Excibition tu..x rugi,mcm2 bunga kita leh tengok..sampai 9hb rasanya baru abis..ade masa lagi..


14 comments:

Dee said...

bunga ros tu..cantiknyer....

eiza in the house.. said...

wah..wah..wah...
semua cantik2 belaka...
klu leh bwk balikkan best..=)

KUNTONG said...

تو يا :
ميمغ انتوغ مريك يغ دودق دكوالا لمفور. كيت د كمفوغ هاث تيعوق بوغا سندودوق دان بوغا تاهي ايم اجا.

T.u.Y.a said...

kak dee : mmg cantik..wangi semulajadi..



eiza : kalau leh bawa balik..aku dah angkut dah za..ni usik pun x leh..hehehhe



pK : jangan la cakap mcm tu..kat kg lagi banyak tau bunga2 liar dalam hutan yang cantik2..

bunga senduduk ngan bunga tahi ayam pun cantik..

mamai said...

cantik dan menyegarkan..baik juga tak pie KL kalau tak balik bau cili ajer hahahaha....

nasib baik yang baju bunga tu tak tengelam dalam pokok bunga yer

T.u.Y.a said...

bro mamai : tu la..mmg nasib baik banyak2 la Tuya x g KL..kalau x mesti eri ilang bini..huhuhuhu..

silap Tuya pakai baju bunga2..tapi tetap nampak gak..ape tak nye,dah sedebab badan dah nih.huhuhu

Fly said...

sungguh cantik, sungguh2 mendamaikan, bestnya klu dapat photoshoot kat sini

T.u.Y.a said...

sir fly : mmg cantik..semalam ramai yg wat photoshoot kat situ..mesti lg cantik deorg wat..

dkama said...

dkama buat n3 pasal bunga pelik... nak tengok datang ar melawat...

T.u.Y.a said...

kaMa : cumel bunga kat blog kamu tu.unik.

iEn said...

mcm mana nak bau bunga tu erk.. haku sampai skrg xreti nak membau.. hehehe

T.u.Y.a said...

Ien : aku x de la cium dedekat tu..nnti org kata mabuk lak..aku dok dekat bunga tu dah bau wangi semerbak..original tau..

DaliaLiyana said...

mmg cantik..dalia pun geram kalau tgk bunga2...byk ke borong?? :)

T.u.Y.a said...

Dalia : x de borong ape pun..lupa...leh lak lupa..lenggang kangkong je jalan g keta..sampai dalam keta baru pasan x beli ape pun..tah ape2 kan..