The Best Followers

27 September 2009

SeLaGi BoLeH BerJaLan..



alhamdulillah..
sampai dah Tuya semula ke KL..malam td gerak dr kg pkul 12.30 malam..
mmg rancang nak gerak tengah malam..nak ngelak jem ari ni la..
kalau ikut hati malas sangat nak balik semula KL..mcam nak bertunggu tangga kat umah mak je kan..
dah dekat 2 mggu Tuya kat kg...mana tak rasa malas nak balik..
nasib bek keja..kalau x,agaknye babai la kat eri sorg balik KL..
hehehhehehe..suka2 je kan suh dia balik sorg..mana buleh!!

hari ni dah seminggu raya..dah raya ke8 pun..
xtvt kat kg aritu raya ke6 kami sekeluarga g hantar adik aku yang kat UUM tu kat Larkin..
rasa sekejap je dia cuti..


dari Mersing kitorg naik 2 keta..saja je g awal sbb nak singgah umah adik aku no 2 tu..
dia baru pindah umah..dulu dok kat Kempas JB,skang dah pindah kat Sri Saujana Kota Tinggi..
dah alang2 g hantar Mok naik bas ni,kitorg pun menyinggah la umah dia..
lg pun bukan senang nak ajak abah berjalan sana sini..ade peluang ni la ajak dia..
g umah adik aku ni,aku ngan eri jadi bos n mem..
dok belakang dediam..ade driver..hehehehhe..


sampai umah adik aku,perut masing2 dah lapar..so masa utk masak...
aku n 2 org bibik tu ( 2 adik pompuan aku ler) memula kan xtvt memasak..
kena pantas sbb lepas maghrib terus nak g Larkin..
kitorg masak mee goreng je..

sampai Larkin dalam kul 9.00 malam..
tggu bas sampai lagi..sementara tu aku jadi le kamera girl x bertauliah..
tapi pic blur2 sket sb guna henpon je..
abis org dah aku snap..

umairah punya la excited bile tengok bas banyak..
tamak mata dia..
tengok sana bas..tengok sini bas..
terjerit2 macam Larkin tu dia nye..
penat umi ngan ayah dia nak melayan..


bye2 Mok..selamat dah Mok sampai sana..study rerajin yer..jangan asik nak ngechat je dapat laptop baru..huhuhuhu..


lepas bas mok jalan,kitorg bawa mak ngan abah g Danga Bay..
saje je la nak bawa deorg tengok2 suasana malam kat sana..
tujuan utamanya sbb adik aku si umi umairah ni nak beli tikar buloh..
ni la namanya xtvt menghabiskan duit..
x banyak pic aku snap sbb aku pun bz memilih..
masa ni dah pkul 11.00 malam..
org masih ramai lg kat Danga Bay ni..


dah penat melilau kat Danga Bay..
mamak time..
sonok mak abah leh jalan2 walaupun penat..
masa ni dah pkul 12.30..
masing2 dah penat..lepas minum kitorg balik Mersing..
dalam kul 2.00 am,sampai umah kg..
alhamdulillah..settle dah plan nak hantar Mok naik bas..


****************************************************************************************

xtvt semalam..raya ke7..
x de banyak sangat xtvtnye sbb penat..
tapi sempat lagi g jemputan kahwin adik angkat aku a.k.a bestfriend adik aku..
dah macam reunion aku tgk..kawan2 dia semua berkumpul..
dulu aku tgk bebudak ni kecik je..
bile jupe semalam..ade yg dah beranak pinak..
cepatnye masa berlalu..
eri lak kena jadik pak supir umairah ngan umi dia..
sbb adik ipar aku kerja..
jadiknye,kitorg berempat je la g..


selamat pengantin baru Azimah n Zul..
adik angkat aku ni yang pompuan tu..kerja kat Pejabat Perhutanan kat NusaJaya,JB..
suaminya polis kat Port Klang..
PJJ (Perkahwinan Jarak Jauh ) la ni kan..ape2 pun harap2nye kekal ke akhir hayat..


ni skang dah ade kat KL,maka terhad la xtvt aku..
esok dah mula kerja semula..
rutin biasa dalam hidup..
x kerja x de duit kan..


hari ni aku nak ngemas umah..berhabuk sana sini dah..
dah macam umah hantu..
byeee..enjoy ur weekend!!!



8 comments:

miSs siv said...

akak..
raye nih pun kite g johor..
akak duk kat pasir gudang..
=p

salam singgah~

mamai said...

esok dah mula nak kerja malasnya masih rasa nak raya

~PakKaramu~ said...

Salam ziarah dari Pak Karamu

ber_uwang said...

amboi raya sakan akak ipar... bila la dapat joint sekali erk..

T.u.Y.a said...

miSs siv :
selamat hari raya yer..
berjalan sakan ye raya ni..

terima kasih singgah sini..




bro mamai :
salam lebaran..
tu la..jap je dah nak kena keja kan..
keja..keja..keja..




PakKaramu :
selamat hari raya aidilfitri..
terima kasih singgah ziarah Tuya..




adik ipar :
sakan x sakan sangat la..anak x de ngan kita..uwaaa!!!
jangan di tnya kenapa..

maiyah said...

salam.. jeles2.. huhu.. nak ikut :D

ieNn ZaZa said...

selamat hari raya tuya..
maaf zahir batin..

best nye dpt beraya bersama keluarga tercinta..heheh

eiza in the house.. said...

seronoknya...selamat hari raya...keje2 jgn tak kerja..:P