The Best Followers

19 October 2009

KaLau Le Leh BenTi JaP....



hari ni dah 30 syawal 1430h..
kalau sebulan yang lepas time2 ni,masa kritikal utk menyetelkan persiapan nak raya..
ceruk mana je mesti ramai org..shopping kompleks,pasar malam,tepi jalan,ade je manusia hamba Allah berbz2..
diam x diam,rasa sekejap sangat masa berlalu..
x pasan pun,dah sebulan berhari raya..
banyak sangat benda yg jadi dalam masa sebulan ni..
x sampai 3 bulan lagi je kita sume nak melangkah ke 2010..tu pun kalau panjang umur..

Tuya mmg geram dengan masa yang x abis2 nak jeles ngan kita kan..
cepat betul bergerak jam,minit,saat..
kalau la kita dapat hentikan sekejap pergerakan masa tu..
ape korang nak wat dalam masa sekejap tu???
nak jadik detektif conan???
power ranger??
otoroman??
KARUT!!!


tapi x kan dapat kita bentikan masa,g patah balik ke zaman kekecik..kehidupan ni bukan mcm cite dongeng ke ape ke..hidup ni realiti..ape pun jadi kena tempuh jugak la kan..kita hidup ni ade tujuan,kalau x,takkan Allah hidupkan alam dan bumi nih..

x yah le nak ber ''kalau2'' Tuya oiii..dush!!dush!!!aiyark..

16 comments:

yoro okino said...

hidup nie xde pilihan kot..huhu
salam singgah

ber_uwang said...

akak ipar..ingat 2010 tambah ahli kelab... so ada masa 3 bulan untuk bercucuk tanam di kebun.. ahaaks

T.u.Y.a said...

yoro okino :
tenkiu singgah..
hidup ni mmmg begitula adanya n lumrahnya..



adik ipar ;
ingatnye mcm tu gak..nak jadik produktif sket..nak tuai hasil tahun depan..heheheh

selipar besi said...

nak jadi ultraman pulak dah akak tuya kite..haha..

masa memang berlalu.kerana itu hidup terlalu pendek utk disedihkan.
ape lagi.jom senyum.

T.u.Y.a said...

selipar besi :
x nak la aku jadik otorman,susah dan menyusahkan..asik nak gaduh je..aku dah ade bodyguard dah nih..hehehehhehe..

x yah sedih2nye la ko tu..aku tampo kang nak sedih2..
huhuhuhuhu..

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

Yezzzz.....hidup harus diterus kan...kite sume harus terjah & terus menerjah...no turning back uolzzzz!!!!

ikiqzana said...

tu la klu time mcm ni kita dh sibuk nk balik kg le, pasang langsir la.. kt jln tar lg lak sesak gan manusia... huhuhu..

masa mmg mencemburui kita.. sekejab je masa berlalu..

nnti sekejab je.. negok sara gan iqbal dh besar...

cerpelai said...

Kata kartunis Ujang dalam buku 'Aku Budak Minang' keluaran tahun 1983 dulu;

"Masa itu adalah sebuah jet pejuang.."

Belum ada lagi manusia yang mampu tahan jet pejuang yang sedang bergerak dalam kelajuan Mach 3 dengan tangan.. Kalau ada, dah tentu awal-awal lagi gua dah pengsan..

Bila dipikir-pikir balik, ada banyak masalah melibatkan masa jika masa buleh dikawal sesuka hati.. Nak-nak pulak manusia ni ada macam-macam ragam ye tak?

Hikmah Tuhan tu kadang-kadang tak terhitung otak kita ni nak memikirkan.. Gua pun mengaku yang gua tak le bijak sangat!

CuTeMiUt78 said...

ha'ah.. betul tu tuya..

ieNn ZaZa said...

xboleh2...hehe..sj nk nyebok gk..heeeeeeee

maiyah said...

putar je jam kat dinding tuh :D

Fly said...

salam..masa meninggalkan kita dengan pelbagai kenangan dan cerita untuk ditafsirkan, semoga kita dapat mengharungi setiap detik dengan seribu kejayaan di dunia dan akhirat..

Maswani said...

betul tu tuya..masa cpt berlalu..
bulan dpn nk raya haji lak.. blk kg lg..huhu..

singamaraja said...

Salam ziarah dari Singamaraja

eiza in the house.. said...

masa tak akan mengejar kita..
kita yg perlu mengejar masa..

lina said...

ha betol tu...x pyh lh kak tuya nak berkalau2....xkan jadi punya..LALALALALLAALALA