The Best Followers

24 February 2010

Nur Umairah Syahmina..



nak cite pasal si umairah anak sedara Tuya ni..balik kg aritu,tengah2 melepak kat bangsal abah kat belakang rumah,Tuya perati kan Umairah ni..dok main sorg2..pastu terdengar lak dia panggil.."adik!!!adik!!!..jangan main panashh!!!sini tido ngan kakak.."..erk!!!Tuya x tegur lagi,tengokkan je..pastu dia dok tepi pangkin dia kekonon menyuap makan adik dia..sambil mulut dia dok cakap "adik makan kakak suap ea..umi jait baju"..memang masa tu umi dia bz jahit baju tempahan org..

Tuya tnya ngan mak Tuya,lama dah ke dia mcm tu?mak Tuya kata baru2 ni je..lgpun dah lama x g kubur adik dia,rindu agaknye..dulu masa baru2 adik dia ninggal,dia x boleh tido malam,asik merengek ngaruk2 nak g rumah adik je..lepas tu abah Tuya amikkan tanah kubur adik dia,mandikan ngan air tanah tu,elok dah..sampai la skang..jadi semula..tapi x merengek,cuma dia asik main ngan adik dia je..bila tnya mana adik?dia tunjuk sebelah dia..

ade sekali tu Tuya ajar dia ABC,bg dia kertas ngan pen,dia conteng2 koyak2 kertas.Tuya tnya "nape kakak koyak wat sampah?"dia kata "adik ni yg kacau la maklong..kakak x wat pun"..
agaknye mmg adik dia ade kot main2 ngan dia kan..mcm ne nak wat ek?dah bawa jupe ustaz,minta air,mcm tu gak gayanya..kesian lak dia..

9 comments:

mamai said...

tuya sebenarnya dia perasaan adik dia ada tu, untuk elakkan dari terus berlanjutan elok la mak dia carikan adik untuk dia...

Dee said...

kalo adik dia betul xpe..buatnya adik yg lain..eeee..bahaya2..ke invisible fren dia je..

suhaila-ab said...

bukan ke mmg kanak2 ada zaman fantasi dia..hehhe aku dedulu pun ada jugak "kawan" ni...skang kawan ni kekadang ada jugak hahaha...mistik lak bunyik...tp kena siasat jugak sape "adik" umairah ni..

ber_u_wang said...

next adik la... pesan pesan la kat adik akak ipar rajin rajin berkebun

T.u.Y.a said...

bro mamai :
umi dia dalam perancangan la tu..kesian ngan kakak x de kawan..




kak Dee :
memang menakutkan..ade satu malam tu dia ajak Tuya kuor..dia kata maklong nak tenok antu???meremang bulu roma Tuya..huhuhu





kak su :
mak Tuya pun kata mcm tu gak..kalau adik iya x pe..buatnye tah ape2 ngacau..naya..




aTan :
prektis make perfect..heheheheh.

fazilzura said...

dia leh nmpak kut?

emmm nape yek dia jd gitu ? sure ada sebab ..
windu sgt2kut, dia kembo ker?

maiyah said...

tapi x leh dia terus layan perasaan camtu mungkin kene layan kit supaya dia x slalu main sorang2

T.u.Y.a said...

kak zura :
agaknye kot kan..
dia bukan kembar,adik dia bulan 6 tahun lepas meninggal lepas 24jam lahir..masalah paru2..dia sempat la tengok belek2 adik dia..tu yg terkesan sangat kot..

T.u.Y.a said...

kak maiyah :
memang la..skang ni pun umi dia kata kenma teman dia selalu..sambil2 jahit tu suh dia main dedekat umi dia..leh di tengok2 kan..