The Best Followers

30 March 2010

Terima Kasih..Susah Sangat Ke?

Td siang kat sekolah,ade satu insiden yang wat Tuya mcm naik angin..kisahnya mcm ni..kebetulan hari ni Tuya kurang attnd kelas..x de la melepak sangatnye,ade gak ringkasan mengajar yg lom siap..tengah syiok2 wat ringkasan mengajar yg tertangguh,datang la satu makhluk Tuhan,cikgu yang memang nyata kelawaan nye ni..

dia ajak Tuya tolong dia wat audit inventori pusat sumber..dia kata x de cikgu yg free..Tuya pun ok je la..sama2 tolong kan..lgpun sama2 guna barang2 dalam pusat sumber..

sampai bilik pusat sumber,dia suruh Tuya kira buku,lepas tu kira majalah sekolah,pastu alihkan karpet yg biasa kitorg guna utk pentas sekolah..berpeluh2 Tuya..dia leh duduk pegang pen,catat bape unit benda alah yg Tuya kira..dah mcm mandor lak..masa tu dah panas hati..dah siap sume Tuya ajak dia g kantin nak minum..punya la dahaga..

tengah dok minum tu dia kata,"i ni bukan x nak tolong u td angkat,alih2kan barang tu,i ni ade arlegik habuk..pastu tangan i ni cepat mengelupas kalau wat keja yg berhabuk2 tu..nasib baik sekolah ni guna whiteboard..kalau guna papan hitam lg,mesti tapak tangan i ni mengelupas panas kapur"..

dah mcm nak muntah Tuya dengar..mangkuk hayun nye cikgu..dia ni baru posting sekolah Tuya tahun ni..sebelum ni dia ngajar kat Melaka..kira masih dalam sessi pengenalan la..ishhhh..meluat tol Tuya..

bukan nak ngungkit ke hapa,tapi dah le minum Tuya banje,tu x de hal la..air kotak je..Tuya tggu2 gak dia ucap terima kasih..harammmmmmmmmmmm....x de kuor pun dr mulut dia perkataan terima kasih tu..susah sangat ke??geramnya Tuya..dia x tau ke perkataan TERIMA KASIH tu leh wat org rasa dihargai..x paham la Tuya..memang bebetul terkena Tuya hari ni..

kesian betul dengan org yg cerdik pandai jadi pendidik,tapi x reti nak bermanis mulut,x mengamalkan etika kesopanan dan kesusilaan..macam ampeh!!!!

13 comments:

AYU IDRIS said...

Salam Tuya!
Insiden mcm ni dah selalu sgt terjadi dlm msyrkt kita.Tapi lebih memalukan klu berlaku di kalangan cikgu kan!Sbg seorg cikgu jugak,akak rasa ucapan terima kasih tu mmg patutlah kita ucapkan.Bila baca n3 Tuya ni,rasa skt hati plak.Klu akakla,dahla tak reti nak appreciate,air pun kita belanja,patutnya dia paham2lah kan.Terima kasih pun susah sgt ke nak ckp?Maybe ada emas kot dlm mulut dia.Klu akak,pasni dia mtk tlg apa2,akak wat bodo aje.Tak kose aku nak lyn cikgu semenggah cenggitu!

dkama said...

hahaha baiknya ati cikgu tuya yer... hahaha

maiyah said...

perangai manusia, ni le dia

xAmU said...

sabar kak..xpe,pasni kalo jumpe akak,akak blnja makan ke minum ke kompom saya cakap trima kasih bnyk2..hehe

YanDarwisy said...

Org mcm neh pun ader erk... Mcm2 hal.Bukan apa, itukan semua menjadi amalan, tapi bg sesetengah org bukan satu amalan, cause jarang ucap "tengkiu"

fazilzura said...

tuya , leps ni kalau dia suh tlg .. ckp jek "SAY PLEASE"...
mmg melampau2 kan .. kdng2 manusia ni langsung xdak SIVIK .. cm bagus sgt2.. ingt org lain tu kuli ler

Dee said...

uih..lenkali tuya berhati2lah..mmg kaki kenakan org ni..

J@J@ / Bini The Rock said...

la hai...
patutnya dia la yg belanja Tuya kan...huhuhu!

Tp mmg sakit ati la bila dia mtk tolong tp kita pulak yg LEBIH KERJA dari dia ye tak....

Geli pulak dgr alergik kena habuk...klu tak nak kena habuk, dok dlm tabung uji la...

xD

azieazah said...

Terimakasih banyak yer TUYA. Sungguh baik hati TUYA sudi membantu, tidak berkira..

Semoga kehidupan TUYA akan lebih lancar dan Allah membalas budi baik Tuya itu...

Tak mengelupas pun tangan Tuya kan? Biarlah Luncai tu nak terjun ke lubuk mana pun.

T.u.Y.a said...

kak Ayu :
betul tu kak..Tuya bukan nye minta ape pun,at least berterima kasih la..takkan dia x terbiasa bila dah every single day bebudak ucap terima kasih kat dia bile abis kelas..
tah le..susah nak cakap ngan org mcm ni..




kama :
x bape nak baik dah ni bile dok tulis pasal dia dalam blog ni..heheheh..





kak maiyah :
kalau org lain x pe la..ni rakan sekerja..x reti2 ke agaknye..

T.u.Y.a said...

ceklat :
kalau kita jumpa,awak le banje akk..hehehehe..terima kasih..




Yan :
bukan susah sangat kan nak cakap perkataan secoet tu je..kalau bebel2 cite pasal arlegik le ape la tu boleh plak..



kak zura :
setuju2..dia ingat kita ni kuli dia ke???huh!!!hehehe..emo lebih..

T.u.Y.a said...

kak Dee :
memang x pernah beramah mesra ngan dia lagi..konon nak le tunjuk ramah tamah..sekali kita lak kena..




kak jaja :
hahahahhaah..tergelak besar la TUya baca..tabung uji nak saiz beso mana kak?






kak azie :
terima kasih kembali kak sbb sejukkan hati Tuya..niat kita nak berbaik2,tapi x tau lak jadi mcm tu..memang la mcm labu cikgu tu..x suka..

ieNn ZaZa said...

sian ko..lain kali jgn tolong cikgu tu lagi yer tuya..hehe