The Best Followers

20 April 2010

Tak Reti Bahasa

tersebut la kisah...


si A duduk di rumah sendiri tapi rasa macam rumah orang lain sbb sedara mara pasangannya selalu bertandang,x reti2 nak balik..wat rumah tu macam rumah sendiri..makan minum,tido bangun kat rumah dia..kalau balik pun cuma sehari dua,lepas tu datang lagi..kalau dulu penggunaan gula dalam rumah tu sekilo boleh tahan sampai 2 minggu lebih,lepas adenya anasir2 x faham bahasa tu,gula sekilo,x sampai seminggu..kalau tgk tv mesti nak ade minuman..alasan deorang melepak kat rumah si A ni sebab,kat rumah deorg letrik kena potong,tv rosak!!!!!nak menumpang tengok tv,tapi wat rumah tu mcm rumah mak bapak deorg yang punya..sampai si A ni memerap je dalam bilik kalau anasir2 tu ade..

problemnya skang ni..macam ne si A ni nak menghalau deorg ni dengan cara beretika dan bersopan santun tanpa menyakitkan hati mana2 pihak???buleh tolong bg pendapat bernas korang x?heheheheheh..

8 comments:

el said...

pastikan gula kopi xde..tggl cukup2 jek...pas2 pastikan si A sllu kuo tgk time bila depa nak dtg..kuo lah pandai2 lah...kalo ada makanan sila lah pndi2 nyorok..heheh

T.u.Y.a said...

el :
taktik bernas..x pun sound je mcm ni kan.."makan le sampai pecah perut makanan yang ade dalam rumah ni..memang utk korg pun segala jenis mak nenek makanan kat rumah ni..jgn tggal sket pun kat tuan rumah"...kalau dia reti bahasa le..masalahnye x reti bahasa..

Dee said...

setuju gak ngan cara si el tu..xyah beli apa2..biar je kosong..kalo dorang tya..eh..gula xde ke? jwblah gini..x reti2 topup sendiri..nk minum pandai2lah..hehehe..

kalo bole..bila balik nyorok2lah..jgn bg dorang tau dia ada kt umah tu..hehehe..

maiyah said...

tensen gak org camni kan.. setuju gak ngan el, sorokkan, pandai2 le atau trus je to the point tp bsecara seloroh

J@J@ / Bini The Rock said...

sng je...

agak2 dia nak bertandang tu..kita keluar la pegi mana2..atau kunci pintu mcm takde org kat rmh..

lama2 nnt pasti dia bosan!
tp klu tak reti bahasa jgk..sound direct aje...hehehehe

ber_u_wang said...

time dia orang datang buat blackout letrik kat umah.. ha ha ha mesti dia orang balik..


atau pun hidangkan cawan kosong je pastu pergi kedai buat buat nak beli air.. balik selepas 4 jam kemudian





apa kabar pengantin baru..?

ieNn ZaZa said...

erm...memg mengganggu sggh tetamu x diundang ni...adey..xpaham bahasa plak tu..

memandangkn diorg bg alasan nk tumpang tgk tv kn,ape kata letak aje tv tu dlm bilik..pastu ckp la tv rosak..heheh..confirm pasni diorg xdtg lg sbb xleh nk tumpnag tgk tv lg..heheh

tasha said...

paling malang dpt kwn yg x faham bahasa...mengambil kesempatan,kalo sound n marah pun rasernyer...x rugi...coz dia x de perasaan hormat tuan umah...