The Best Followers

18 May 2010

Sembur La Jangan Tak Sembur

petang tadi lepas hujan gerimis2 kat area rumah Tuya ni ade 'orang kesihatan' buat fogging..memula Tuya ingat rumah terbakar,sbb x dengar pun bunyi mesin fogging tu..selalunya sebatu dah dengar bisingnye tu..alih2 je ade asap kat rumah tingkat bawah depan blok Tuya tu..ingat kan ape yang terbakar,Tuya pun dok la ngintai ngepoh..siap amik pic..hehehhe..

mcm rumah terbakar kan??


pastu bile dah nampak ade cik abang fogging tu,baru le dengar mesin tu nye bunyik..susspen betul..


blok depan tu je yang dia fogging beria..blok Tuya x de lak sampai..tunggu jugak nak buka pintu segala tingkap biar nyah sume nyamuk2..(setakat ni rumah Tuya x de nyamuk,mybe tgkat paling atas,nyamuk x larat nak terbang kot)..hehehhe..


tengok la bebudak ni,meriah betul..deorg ingat asap fogging ni mcm salji ke hapa tah..suka suki je dia terlompat2..Tuya dah aim dah sape yang sonok sangat dok dalam asap tu..ade la seketul dua anak murid tuisyen Tuya..nnti le korg,esok mmg kena ngan teacher..

skang ni musim hujan x menentu kan..mesti banyak air2 bertakung,jadi tempat pembiakan nyamuk Aedes..bak kata org mencegah lebih baik dari merawat.Sebab tu la kat kawasan rumah Tuya ni seminggu tah bape kali deorg sembur..tapi deorg rotate la dr blok ke blok..macam2 penyakit yang ade skang ni..kena hati2..


8 comments:

ber_u_wang said...

ada yg kena demam dengki.. oop denggi ke

TuYa said...

aTan :
kalau demam dengki tu memang le ramai sangat kat sini..huhuhuhuhu..demam denggi ade kot,sbb tu dia wat sembur2an nih..

caluk@cencaluk said...

kat tempat aku skrg musim denggi, siap ade kain rentang besar2 "kawasan anda sedang diserang denggi" ha ha

TuYa said...

caluk :
tu dah memang kes berkes2 la tu..jaga2 tau..sebelum nyamuk serang ko,baik koserang nyamuk dulu..hehehe

dkama said...

Aku pernah kena gigit nyamok lepas rumah aku kena sembur... PEACE...

sz | m.a.s.s said...

ada byk kes kat blok sebelah tu kot..blok tuya clean & clear... :)

ibu_umairah said...

kat area damansara pun dah main sembur2 gak....banyak penyakit sekarang,minta di jauhkan lahhhh

maiyah said...

ingt masa kat rmh akak ni, dorang tembak pas tu msuk lak ke dlm rmh.. lomeh den huhuuu