The Best Followers

15 June 2010

-Besar Punya!!!

masih lagi cite pasal kat kg..ni cite pasal anak Tuya lak..hari Ahad pagi,lepas kena gegar sembahyang subuh ngan nenek dia,dia ngan adik bongsu Tuya g mancing kat parit blakang rumah..dalam pkul 7 mcm tu deorg letak pancing tu,umpannya ikan kecik dalam akuarium abah ku..lpas tu deorg balik rumah bfast..x tggu pun joran kayunya tu..

dalam pkul 8.30 pg mcm tu,bebudak ni g la tgk kayu pancing..kot dapat ikan..sekali terjerit2 anak Tuya kesukaan..sambil lari bawa baldi buruk tunjuk kat kitorg ikan dia dapat..ikan haruan..besar jugak..ade la mcm lengan Tuya besarnya..x sabo2 suh ayah dia siang pastu nak suh Tuya goreng..masa Eri siang ikan tu,melompat2 ikannya..kuat melawan kata Eri..x sampai hati lak nak tengok..adik Tuya yg g snap amik pic masa tengah siang ikannya..
jom layan gambar..

Umairah si kecik ni x leh nak renggang langsung ngan paklong..ngikut je..


x leh siang ikan kat sinki dapur sbb ikan nih melompat2..x cukup space Eri kata..hehheh


besar punya kepala!!!!kalau org banak ni mmg sesuai sangat makan ikan haruan ni kan..


dah siap sume,lelaki dalam rumah mak Tuya je yg makan..kami gegirl2 x makan sbb dah habis..huhuhuhu..


14 comments:

al-lavendari said...

sampainya lah hati dia orang habiskan .. kempunan nanti baru dia orang menyesal !

J@J@ / Bini The Rock said...

woww! Besarrr Punyerrr!

time dicari susah nak jumpa kan ikan nih, time suka2 mancing..dpt besarr pulak!

hhmm....

kuntumz said...

wah...tajuk suspen jer..
ikan haruan, mmg sedap di mkn....klo kat pasar, mahal tu....

fazilzura said...

FULAMAKKK beso nyeeeeee

Mama Hanim said...

walaweh..mmg BESAR btul..

maiyah said...

wahhh.. sronok tu dpt ikan..

TuYa said...

Pakcik Hamzah :
deorg mmg suka ikan tu..nasib bek x kempunan..hehehe


kak JaJa :
tu la kan.time cari susahnya nak dapat..



kuntumz :
besar.bila goreng dia jadi kembang lagi besar tau..



kak zura :
bapak besar..huhuhu



kak wani :
ikan ni dah busan dok dalam parit tu kot..lama sangat bertapa..


kak maiyah :
memang sonok anak Tuya..x sabo2 nak balik kg lagi..

el said...

laaa x merasa lah korg ikan tu..
yelah dpt pun byk mn heheehe
lenkali leh la g pancing kt situ lg..

mEMYselfandi said...

BESARNYE..HEHEHE...KOMPOM SUSAH NAK SIANG..

TuYa said...

el :
x rasa pun..terkebil2 je la tgk kepala ikan..hehehhe


mEMYselfandi :
memang susah..dia lompat sana sini..pastu sisik dia mak aiii..banyak beno..

sz | m.s.s said...

wahhhh syoknya pancing kat belakang umah je...mmg besarrrrrr....

azieazah said...

Wow!.. lama tak rasa ikan haruan fresh macam tu. Sedap tauuu... Kalu masak kari, perhhh! lagipun berkhasiat...

dkama said...

Uissh terharu aku tengok haruan... hehehe... PEACE...

farra8979 said...

BESAARRRRR punyer... tp sian org pm x leh makan ek...