The Best Followers

14 June 2010

-Kerahan Tenaga

alhamdulillah..selamat Tuya sampai kg dan selamat jugak la sampai ke KL semula..tadi sampai pkul 2.30 am dr Mersing..ni sambil2 tengok bola,Germany vs Australia,sambil2 wat n3..Tuya,anak n Eri cuma habiskan cuti weekend je kat kg sbb Tuya mggu ni dah ade kelas tuisyen.Anak Tuya nak tggal lama lg kat kg,tapi memandangkan takut nnti terkejar2 lak nak ngantar dia balik Kelantan,terpaksa la ngan masam2 muka nya ngikut kitorg balik semula KL..x pe la,cuti akhir tahun nnti balik le sebulan kat kg Mersing tu..

banyak xtvt kat kg walaupun 2 hari..hari Sabtu,pagi je dah kena kerah ngan mak tolong dia kemas n cuci rumah dia kat Taman Wawasan,Mersing..rumah tu penyewanya baru kuor..jadinya mak Tuya nak bersih2kan dulu sebelum penyewa baru masuk..rumah murah 2 tingkat..jadiknya kitorg adik badik ni g la rumah tu..anak Tuya ngan adik bongsu x g..deorg bz main tah ape2..


ni le rumahnya..bukan besar mana pun,tapi ok la dr x de..biliknya 2 je..kat tgkat atas..


kerja2 pembersihan pun bermula..sental sana sini..


letih Tuya sbb tugas Tuya tadah n angkat air. getah paip x sampai ke depan..dah le air kecik.nasib bek ade askar2 nih..adik Tuya kat UUM ni balik cuti sem 2 bulan..dia la org kuat..keh keh..


penat..rilek la dulu..dah setle sume..mak Tuya dok lepak kat tangga je,kitorg x bg turun..nnti mcm2 benda dia komen la,x bg buang la..lagi lambat keja nak siap..




umairah melepak ngan Paklong kat depan rumah..nak tggu eskrem lalu..

sementara nak tggu eskrem lalu,tgk le gelagat posing2 yang tah ape2 dr Umairah nih..umi ngan ayah dia kuor g man atah..dia kena tggal..padan muka!!!




pecah perut Tuya ngan Eri gelakkan budak kecik sorg ni..

nnti Tuya sambung lg ek,ape xtvt Tuya kat kg..nak tgk bola nih..heheheh..





7 comments:

fazilzura said...

wahhh ni sesi bersihkan umh baru ke?

mmg sonok kalau wat ramai2..

maiyah said...

tu yg sronok, wat keje pun laju x terasa penat kan..

sz | m.a.s.s said...

ihiks..sapa lg calon kerahan tenaga kan...
eee sgt cumella budak kecik pki diaper tu je... :)

TuYa said...

kak zura :
bukan rumah baru..rumah lama org baru nak masuk..


kak maiyah :
ni bukan tangan je wat keja laju,mulut pun laju gak..asik borak je..bising rumah tu..heheh



kak suzi :
tu la..anak2 le kena jd buruh paksaan..

budak tu sangat nakal..mcm nak gigit je dia..

el said...

wow tuya pes time aku tgk ko gitu ngan short pan..hahahah selesa skit kan..hehehe

umairah tu geram aku tgk
rs nak tarik2 je moncong dia hahahaha

TuYa said...

el :
nak main ngan air kena pakai yg ringkas n selesa..hehehheheh..x bape nak short sangat la..

umairah tu ratu muncung ko tau..

iEn said...

isk2 anak sapa laa duk posing sana sini.. hahaha!