The Best Followers

29 June 2010

-Lari La Nak Lari Sangat

ALOR SETAR: “Saya orang susah dan tak mampu mencari anak, malah terpaksa meminta bantuan pihak berkuasa mengesannya.

“Sebelum ini, masa dia hilang kali pertama dan kedua, saya sudah berhabis banyak duit,” kata Rokiah Hassan, 43, ibu Nurul Huda Mohamad Tarmizi, 20, yang dipercayai dilarikan seorang duda warga Indonesia, Sabtu lalu.


Katanya, dia cuba menghubungi telefon bimbit anaknya itu, tetapi gagal menyebabkan keluarganya hanya mampu berdoa dan pasrah ke atas nasib yang menimpa Nurul Huda.


Semalam Harian Metro melaporkan seorang duda warga Indonesia bertaraf penduduk tetap (PR) negara ini yang tidak menghadiri majlis perkahwinannya pada April lalu, nekad melarikan tunangnya berusia 20 tahun kelmarin.


Kehilangan Nurul Huda disedari ibu saudaranya yang menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) memaklumkan supaya mengambil motosikalnya di Stesen Bas dan Teksi Shahab Perdana, Alor Setar kira-kira jam 12.30 tengah hari, Sabtu lalu.


** pada Tuya kan,kalau hilang sekali kita kena cari..kalau dah hilang kali kedua ketiga,x yah la dicari.dah memang dia nak lari..biar dia rasa hidup susah jauh ngan family..nak sangat ngikut org Indon yang tah ape2 kan..

Memang la mak bapaknya susah hati anaknya hilang..sanggup berhabis harta nak mencari anak,tapi kalau dah anak tu yang pilih jalan hidup tu,biar kan la..dia dah beso..x kuasa nak memikir kan..emo lak Tuya nih..heheheh..geram!!!



7 comments:

Mama Hanim said...

stuju sgt tu tuya..
mmg jenis budak x reti2 nk pikir ke..

dh brp byk kes lari ikut indon yg kuar paper,t.v kan.

last2 cari mak bapak gak suh tlg dtg amik balik..

sz | m.s.s said...

sama la tuya, pg td pun baca paper ni..membara je rasa...nnt bila dah rasa hidup susah bg tringat mak bapak family bagai...masa seronok2 tak igt plaak, ikutkn sgt hati muda tu...tp tu la naluri mak bapak, anak buat salah camne pun tetap terima kembali kan...

ber_u_wang said...

kejap aje tu .. lepas ni meroyan minta keluarga jemput balik...

orang kata cinta itu buta.. buta akal fikiran...

Drama Mama said...

penat mak bapak jaga sampai besar...ni balasan dia kan. moga dia rasa apa yang mak bapak dia rasa. huhu

mintak dijauhkan benda ni dari terjadi pada family kita insyaAllah. Ameen!

http://twinkywinkystars.blogspot.com

~ Lady ell ~ said...

kalo dh degil tu degil jugak..buat apa pun tk guna nyer..

TuYa said...

Kak wani :
kan kak..tak leh nak pk la tu..dah susah baru terhegeh2 cari mak pak..


kak suzi :
deorg ni x pk mcm ne mak bapaknye sayang kat deorg..dok ikut hati sendiri je..



aTan a.k.a adik ipar:
memang meroyan la tu nnti..huhuhuh
buta sume la nih..



Drama Mama :
betu la mama,minta dijauhkan la hendaknya dr kuarga kita..


kak ell:
memang degil..rotan pun dah x guna..

Frogy said...

yes betul, x payah di cari bdk nie,.. buang masa n harta mak bapak jer.. dia sendiri tak pernah pikir, mcm mn ssh mak bapak dia besar n jaga dia... Yg tahu ikut hati kerna cinta pd jantan mcm tue.. cinta pd mak bapak tue mcm x der langsung..