The Best Followers

22 June 2010

-Lotceng??

org pantai timur panggil Lotceng..dah mcm bunyik loceng je kan..kalau Tuya yang pure jawa ni panggil sate ikan..walaupun dah dekat sedekad hidup ngan org Kelantan,kdg2 Tuya masih x boleh nak menjiwai bahasa n dialek Kelantan nih..sesikit tu buleh la..

kat sini sate ikan nih secucuk rm0.10..x tipu..betul secucuk seposen..selalunya sate ikan ni ade yg jual naik moto,bunyikkan loceng..mcm kat kg kak wani tu..yang kat umah Ma ni,akk tu jual depan rumah je..sbb situ area ketapi benti amik penumpang,dia jual la makanan2 ringan..
aritu tingin nak makan sangatnye..Tuya ngan adik ipar ni pun g le beli..canggih dan cepat sbb dia bakar guna letrik nye pembakar tu..x de kipas2 dah..kureng sket la umph rasa sate ikan nih..tapi still ok la,lembut..banyak isi ikannya..



adik ipar Tuya nak tumpang glemer jap kat blog nih..heheheh..akk jual sate ikan nih ade jual burger gak..

rupa bentuk lotceng nih..dalam proses pembakaran..


ready to eat!!!nyum nyum..


kat Kl ni ade x ek jual sate ikan bolat2 mcm nih??teringin nak makan lg lak..



10 comments:

el said...

tuya kat umah el ada org naik moto jual secucuk 20 sen..halus2 jek bebola ikan dia..rs x kenyang..
pas2 ada npk jugak dia g jual kat tepi2 pantai hehehe..boleh tahanlah rs dia..bebudak suke lah

Mama Hanim said...

alahai.. tuya n3 ni sgt 'kejam'..huhu..

nak jugak laaa... hik3..

TuYa said...

eL :
kat Jhr jarang jupe..kat KL ni Tuya x de nampak lg pun..x tau la kalau Tuya x tau kat mana2..

kak wani :
hik hik..memang Tuya nak mengkejam kan akk ler..

sila terliur!!!

sz | m.s.s said...

tuyaaaaaa! ku mahuuuuuu! abis la makyong ini kempunan :p
taakpe nak p cucuk fishball pastu bakar la...hehehehe

mEMYselfandi said...

dulu mase saye sekolah rendah, ade org jual..selalu beli sate ikan ni..sedap! ((: terign jugak nak mkn,,,

TuYa said...

kak suzi :
alaaa..jangan la terliur..nnti ngences lak..
ayoyoyo..
betul la kak..cucuk fishball,bakar..heheh



emy:
meh ikut balik kg..nak?heheh

kuntumz said...

kat pantai timur mmg mkanan mcm2 yg xpenah kiter jump dan boleh didapati dgn hrga yg murah....btoi tak??
Tuya penah g pasar mlm setiap ari jumaat tak kat damai??klo tuya perasan, der pakcik naik moto jual sate pakai pembakar yg mcm nii...tpi saya tak penah beli pun...

Drama Mama said...

huwaaaaaaaaa!!!! nak gi cari satay ikan gak! kat sini still jual 20cents per cucuk. harus terjah pakcik juai satay ikan malam nih. hiks

http://twinkywinkystars.blogspot.com

J@J@ / Bini The Rock said...

hurmmm!

besar dia mcm fishball ke?
maklomlah..ahkak ni jakon sikit, sbb tak penah nmpk satey ikan tu cemana...

kasihan bukan!
x(

maiyah said...

hai.. tunjuk je ke.. mntak sket ngeeeee