The Best Followers

22 June 2010

-Ni la namanya anak

Bila dia lupa yang dia ade homework,Tuya la yang jadi tarzan gila..pot pet..pot pet..
cite nya malam mggu yang lepas..kat Klantan kan sekolah hari Ahad..malam minggu tu lepas Tuya siap2 iron baju anak,Tuya suh dia kemas buku ikut jadual..pastu boleh lak tanpa rasa bersalah,dia tunjuk 4 helai kertas homework,math ngan english kat Tuya..x siap satu ape pun lagi..mula la Tuya masa tu kuor tanduk!!!2 mggu cuti balik KL,x bawa pun..bila Tuya tnya cikgu x bg homework ke,dia jawab x de..geram betul Tuya...dia kata lupa!!!ape lagi bermula la scene bebel tanpa henti..masa tu dah pkul 9 lebih,Tuya paksa jugak dia wat homework tu..x kira la,sape suh cuti x ingat buku..


jangan nak wat muka letih penat lak ek..wat sampai siap!!



masa ni dia tengah wat math..memula nak tunjuk terror x nak kira guna jari,Tuya ketuk jari dia suh kira satu2..eksyen tu,konon terror..

lepas 2 jam,baru siap sume home work dia..banyak gak ade dalam 40 soalan..yang math la susah sket sbb kena wat jalan pengiraan..tu yang lambat,asik padam tulis..padam tulis..x leh Tuya gertak sket,bila dia tunjuk jawapan dia wat,Tuya mesti wat muka confiuse pastu tnya..betul ke ni?????...mula la dia gelabah,x confident ngan jawapan sendiri walaupun betul..hishhhh..anak..anak...tapi skang dah ade peningkatan bila Tuya suh baca arahan yg dalam bahasa inggeris tu dia boleh baca dan faham..walaupun skit slow..

hurmm..bile la Tuya dapat jaga anak Tuya ni sendiri kan..rundingan meja bulat x selesai2 lagi nih..nenek ngan atok dia susah sangat nak jauh dengan dia..berebut2 ngan Tuya n Eri..nak wat cane kan..ikutkan je la..


9 comments:

ber_u_wang said...

ha ha amat punya cerita.. lepas makan angin kena makan bebel plak..
tak tau ke mak kamu kuat jerit

Mama Hanim said...

anak cikgu kan.. mau x kena bebel..hehe..

kuntumz said...

hehhehe..dah beso dah anak tuya yerk..xper, dok jauh ngan mama..sekali sekala kene marah...hihihii
garang juga tuya ni yerk...
marah2 pun sempat gak snap gambo..hihihihi♥♥♥

Shibam Jelita said...

anak lelaki memang cenggitu, thrill dia lebih sikit kan

TuYa said...

aTan :
memang nak kena dia tu..dah lama x kena jerit..hehhee



kak wani :
jerit Tuya ni kdg2 dia dah lali..ayah dia berdehem sket je baru dia kecut perut..



Jia :
besar dah..dah 9 tahun..Tuya ni garang mulut je,tp kdg2 x sampai hati..dah kita mak kan..kena marah gak nak bg dia pandai..



kak shibam :
memang kak..banyak akal dia nih..ade je alasan..

maiyah said...

hehe.. anak akak ayu siap kira guna kaki lagik ngeeeee

J@J@ / Bini The Rock said...

hohoho....

cobaaaaa aaannn!

atok nenek dia mst dah terlebey sayang sbb dah dr kecik jg amad...sapa tak sayang cucu oiii!

xD

el said...

agaknye mmg cam tu kot tuya
sbb anak2 buah aku pun sm gak
last minute baru nak buat keje sekolah
hahahah yg jd mangsa mak bapak kena tulun sm..hehehe

TuYa said...

kak maiyah :
memang kena kira mcm tu..klu x ade je tertinggal..



kak JaJa :
terlebih manja dah dia nih..kalau kita marah depan atok n nenek dia,kita lak kena balik..ape cite??huhuhuhu..



el :
memang la bebudak ni kan..suka wat last minit..mesti taktik deorg suh mak pak tulun sekali tu..