The Best Followers

03 June 2010

-Si Kucing Malang

kisah ni dah 2,3 hari lepas..skang ni kan asal petang je hujan..siap guruh kilat sume..Tuya pun ngintai2 la kat korridor depan rumah tu,tgk gelap mana awan dania..eh,awan alam semesta..sbb guruh berdentum2,hujan x turun2..
pastu ade la satu budak ni (anak jiran ),umur 4 tahun lebih la panggil Tuya..dia kata,teacher..cat..cat..pastu tunjuk2 ujung koridor..

Tuya g kat tempat dia tunjuk tu,tengok2 ade kucing kat ats awning dapur org bawah..mcm mana kucing tu leh sampai ke atas awning org tu,sdgkan rumah kat floor Tuya,yang kat kucing tu ade,x de org..rumah kosong,kunci lagi tu..

elok2 je dia port kat tepi tu..senyap je sambil mata dia terkebil2 pandang kitorg..grill yang nampak kat atas kucing tu la rumah kosong yang x de org duduk..


meh zoom sket..penat jugak la memikir mcm ne nak tolong kucing nih..nak kait ngan ape tah..sbb jauh dr koridor ke kucing tu..sian dia..


kesian sangat tau..sampai hujan turun Tuya x dapat nak tolong kucing tu..Tuya cuba gak nak buka rumah kosong tu,tapi mmg x boleh..kunci mangga bagai lagi..

last2 Tuya masuk je la rumah..x leh tunggu lama2..sedih sendiri..lepas hujan tu,Tuya tgk lagi kat situ..x de dah..x tau la dia lompat turun ke ape ke..harap2 selamat la kucing tu turun..




6 comments:

Mama Hanim said...

kesian kucing tu.. harap2 slmt..

sekamar rindu said...

nape x panggil bomba?

fazilzura said...

waaaaaaaaaaa daku bab2 kucing ni mmg sentimental ..

kalu daku ado tu , rela ku panjat g ambik dia..
x pun , kulur kayu ke.. kasi dia turun ..
and penting, kene umpan dia dgn IKAN ...sure dia dtg kat kite..

J@J@ / Bini The Rock said...

sain kuceng tu. Mesti demam dia lepas kejadian panjat bumbung tu kan?

hmmm...

sz | m.a.s.s said...

alahai sedihnya si kucing ni...bagus btol tuya prihatin keadaan sekeliling...

TuYa said...

kak wani :
tu la..Tuya pun harap kucing tu selamat je..


aL :
nak kena panggil bomba ke??



kak zura :
memula terpk gak nak hulur kayu letak bakul kat ujung kayu tu,senang dia nak masuk..
pastu dok cari2 kayu,x de lak..
Tuya ni dengan kucing tgk boleh,pegang x tergamak..nape tah..




kak JaJa :
agaknya kan,mesti dia demam..huhuhu..kesian betul..


sz | m.a.s.s :
akak..Tuya kan AJK mesyuarat tingkat..hehehhhe..mesti le kepoh je..hahahah..