The Best Followers

08 July 2010

-Lalat perisa butter..

malam td,lepas settlekan urusan kat mesin ATM Maybank Damnsara Damai nih,Tuya n Eri g satu pasaraya yang agak glemer kat sini..tujuannya nak cari barang sket..saja wat standby kat peti ais tu..kot nak masak ke ape ke kan senang..

Tuya g kat tempat butter,nak cari butter..biasa la Tuya ni jenis suka membelek dr kulit ke kulit kalau beli ape2 je barang..tu yg lama tu dok dalam mana2 supermarket pun..hihihihihi..belek punya belek,nampak la satu unggas ciptaan Tuhan nih elok je melekat mati syahid kat celahan lipatan kertas pembalut butter tu..amik ko,panjang ayat Tuya x de noktah..hik hik..


nampak tak ade hitam tu..unggas ye kawan2..


unggas yang bernama lalat..nyum nyum..mesti lemak berkrim rasanya..mau cuba??ngeh ngeh..

nasib bek Tuya belek kan?kalau main amik je tu,maunya menyumpah2 bila dah sampai rumah..so,Tuya amik le butter yg lain..selesai problem..Tuya bgtau ngan pekerja kat siu,ade lalat kat butter tu,dia mcm terpinga2..leh lak tnya kita balik.."iye ke kak"?...poyo sungguh..

moral of the story,elok la kita berhati2 bila nak beli ape2 pun..wajib di belek2 dulu..takut ade bendasing yang x dikehendaki kat barang yg kita nak beli..pekerja2 yang jaga barang2 tu x pasan kot..manusia ni x lepas dr kesilapan,selalu terlepas pandang..

6 comments:

el said...

ko repot je kat supervisor ke ape bior deme ngase..main hentam kromo je letak brg cam tu...

ber_u_wang said...

goreng pon sedap tu... ha ha ha

sz | m.s.s said...

wahhh aksesori tambahan dlm masakan nnt tuya!sodapppp :p

Cik Wanie said...

alamak,
ada lalat,
kena buat report nie yang,
hurm....

ish mcm mana bole terlekat tue,
huk huk huk

TuYa said...

el :
semalam nak cepat..x de sempatnye aku nak ngerepot ke superveser deme..


aTan :
selalu dengar udang goreng butter..ni lalat ijau goreng butter..mesti ade rasa kelat2 sket..hakk tuiiii!!!



kak sz :
hehehheh..ade ke tingin nak makan?



CW :
hehehhe..
x tercapai akal nak mikir mcm ne menatang tu terlekat kat situ kan..

aZuRa AhMaD said...

eii....selalunya camtu la..kdg2 pasaraya ni tak sempat nak tgk @ mmg tak tgk??? kak zura pon cam tuya gak..kalau beli brg mesti belek lama...